Gemeente Landgraaf straks 24 uur open voor bedrijven en burgers dankzij digitalisering

Webwinkels, banken en vele andere bedrijven en organisaties gingen de gemeente Landgraaf reeds voor. Bij hen kunnen webshoppers, burgers en bedrijven al lang terecht op een moment dat het uitkomt. En niet alleen tussen 9 en 5.

Landgraaf gaat al zijn gemeentelijke diensten en producten nu ook vooreerst digitaal aanbieden. De ‘klanten’ van de gemeente komen straks digitaal binnen of via een klanten-contact-centrum dat de vraag als eerste verwerkt en zorgt dat die intern juist wordt afgewikkeld. Daarbij geldt dat ‘de zaak’ en het proces van afhandeling dat daarbij hoort voortaan leidend is in de organisatie.

Landgraaf slaat zo twee vliegen in één klap. Moderne dienstverlening naar buiten en veel efficiënter werken intern. Een eind aan de telefoontjes, mails, brieven, sms-jes die nu nog overal en nergens in de organisatie belanden en die de ambtenaren te pas en te onpas van hun werk afhouden.

Green Valley Solutions N.V. uit Delft gaat de gemeente – en de 240 ambtenaren – nu verregaand helpen met de feitelijke digitalisering. Het bedrijf won een aanbesteding van de gemeente.

Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen

Deze aanbesteding heeft tot doel één leverancier te selecteren voor het leveren van een Zaaksuite (gebruiksrecht software en bijbehorende beheerdiensten) bevattende een Klant Contact Systeem, Zaaksysteem, Zakenmagazijn en al dan niet een Gegevensmagazijn, alsmede het in samenwerking met de gemeente Landgraaf implementeren van deze software en het gebruiksklaar opleveren van deze software.