Allekabels.nl (Kerkrade) koopt telecom nieuwsblog MobileCowboys.nl

Mobile Cowboys uit Hoensbroek is sinds 2005 een van de meest toonaangevende telecom nieuwsblogs van Nederland. Van actueel nieuws en geruchten over toestellen en providers tot (video)reviews en berichten over netwerken, providers en abonnementen. De meningen en beoordelingen van Mobile Cowboys staan bekend als kritisch, eerlijk en onafhankelijk.

Het telecom nieuwsblog was voor 50% bezit van Ron Smeets uit Hoensbroek. De andere helft was in handen van The Blogidea Factory B.V. uit Roosendaal; de eigenaar van DutchCowboys.nl. Het overkoepelende platform waar ook Mobile Cowboys deel van uitmaakte. Op 1 november is de overname officieel geworden en is Allekabels voor 100% eigenaar.

“Ik heb 12 jaar lang met veel plezier als eigenaar/hoofdredacteur aan de site gewerkt, maar deze kans kon ik niet laten lopen. Onderdeel worden van een bedrijf als Allekabels, biedt enorm veel nieuwe groeikansen. Naast de nieuwsblogs gaan we ook accessoires voor mobiele telefonie verkopen. Ik ben als hoofdredacteur in dienst gebleven en zal kritisch, eerlijk en onafhankelijk blijven schrijven over alles wat met telecom te maken heeft. Vooral dat onafhankelijke is belangrijk. Je ziet steeds vaker dat telecomwinkels, zowel off- als online, verbonden zijn aan een provider of fabrikant van mobiele toestellen. Zij hebben ook eigen blogs, maar die zijn vaak alleen maar positief.”

Smeets is samen met Roberts Peters (eigenaar Allekabels), van mening dat goede onafhankelijke content leidt tot meer omzet. “Ik ben op dit moment een review over een nieuw toestel aan het schrijven en ik ga de lezer heel eerlijk vertellen dat het de prijs niet waard is”, zegt Ron Smeets. “Als je zo eerlijk durft te zijn, vertrouwen consumenten je ook. Dat moet een usp van onze nieuwsblog/webshop zijn.”

Eind augustus overschreed Allekabels.nl de magische grens van 1.500.000 klanten. Het bedrijf heeft een constante stroom van meer dan 80.000 bestellingen per maand. Bij het bedrijf werkten in augustus 110 medewerkers. Een deel ervan zijn Wajongers en 45-plussers. Het bedrijf streeft ernaar om een inclusieve onderneming te zijn en dus kansen op de arbeidsmarkt te bieden aan deze specifieke doelgroepen.