Vervoerder Arriva gaat de naam van- en stickerruimte in de vijftiende nieuwe trein die in Limburg gaat rijden verkopen aan de hoogste bieder. Dat maakte regiodirecteur Patrice van Bergen bekend. Het geld stopt de vervoerder in een speciaal voor Limburg ontwikkelt project: Limburg Sponsort Limburg. Daarmee levert het bedrijf een bijdrage aan goede doelen in Limburg gericht op kinderen in combinatie met cultuur, natuur en sport.

Bij de start van Arriva in Limburg eind 2016 werd een namenwedstrijd georganiseerd om de mooiste en belangrijkste bestemmingen van Limburg te verzamelen om die op 15 nieuwe treinen in Limburg aan te brengen. Uit een door een jury samengestelde shortlist van 30 verzamelde namen van bestemmingen in Limburg kozen 5250 mensen voor 14 bestemmingen. Deze werden in december 2016 met hun naam aan de buitenkant van de treinen aangebracht. Vandaag maakt Arriva bekend dat de naam en stickerruimte (interieur) van de 15e trein verkocht wordt aan de hoogste bieder.

Het bedrijf vatte al eerder het plan op om een fonds in het leven te roepen waarmee gelden afkomstig uit Limburg, bijvoorbeeld vanuit advertentie-inkomsten of zoals nu voor de trein, weer besteed zouden worden in Limburg. Met de bijdrage van deze trein kan dit nu echt goed van start gaan.

Voor de zomer start een uitgebreide campagne voor deze 15e trein. Geïnteresseerde partijen/bestemmingen kunnen zich uiteraard nu al melden. Kijk voor meer informatie op de website van Arriva.