Belgisch- en Nederlands-Limburg slaan opnieuw de handen in elkaar met een gezamenlijke inspiratiebrochure gericht op de potentiële toerist in de Duitse grensstreek.

Gedeputeerden Igor Philtjens (België) en Eric Geurts (Nederland) trokken afgelopen zaterdag naar Aken voor de verschijning van de brochure. “Na het succes van de eerste editie in 2017 herhalen we dit jaar de campagne in samenwerking met Nederlands-Limburg, omdat we sterk geloven in onze collectieve kracht”, zegt Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme in Belgisch-Limburg. Eric Geurts, gedeputeerde van Toerisme in Nederlands-Limburg vult aan: “Duitse toeristen houden van lekker eten, cultuur, natuur en rust. En laat deze troeven nu net prominent aanwezig zijn in beide Limburgen.”

Beide Limburgen ondertekenden een jaar geleden een 5-puntenplan waarmee ze zich engageerden om een structurele samenwerking op te zetten op het vlak van toeristische promotie. Dankzij dit plan wordt de samenwerking versterkt, worden lopende projecten op elkaar afgestemd en verder uitgebouwd en profileren beide Limburgen zich als één grenzeloze regio. De samenwerking tussen beide Limburgen uitte zich vorig jaar al in diverse initiatieven, onder meer rond een van dé grootste troeven in beide regio’s: het Limburgs fietsroutenetwerk.

De twee provincies willen meer Duitse gasten aantrekken. Vanwege het succes van de gezamenlijke inspiratiebrochure bij de Aachener Zeitung en de Rheinische Post in 2017 verscheen zaterdag opnieuw een gezamenlijke bijlage, in ruim 150.000 exemplaren. In totaal bereikt de brochure bijna 450.000 Duitse lezers.