Betawerk uit Heerlen wint vakprijs voor maken beste website

Tijdens de zevende editie van de Dutch Interactive Awards is webbureau Betawerk uit Heerlen in de prijzen gevallen met een Zilveren Award. Het bedrijf won de prijs met het online platform www.mumc.nl dat ze voor Maastricht UMC+ heeft ontwikkeld. Het is voor het eerst in vijf jaar dat een bedrijf uit Limburg deze felbegeerde prijs in de wacht sleept.

De Dutch Interactive Awards geldt als dé vakprijs voor bedrijven die zijn gespecialiseerd in online communicatie. Deze Nederlandse ‘Oscars’ voor beste websites worden jaarlijks uitgereikt. Tijdens de awardshow op donderdag 26 mei in Amsterdam zijn in totaal veertien gouden en dertien zilveren winnaars onthuld voor het beste interactieve werk van Nederland. De 73 genomineerde webprojecten zijn door een jury van zwaargewichten uit de Nederlandse online wereld beoordeeld op strategie, design en resultaat.

Betawerk won de Zilveren Award in de categorie ‘corporate’, bestemd voor complexe websites voor grote organisaties. De jury sprak van een bijzonder project en een enorme uitdaging. Ze looft de goede techniek in een zeer complexe omgeving. Bij deze case is “sprake van een traditionele en complexe organisatie die nu moderne middelen inzet. Vanuit e-health moet dit. Knap werk”, aldus de jury. Het online platform van CKV Vakmensen ging met de eerste prijs aan de haal.

Directeur Martijn Hermans: “Het gebeurt niet vaak dat je een gerenommeerde prijs in ontvangst mag nemen, uitgereikt door collega’s uit de branche. Bovendien ben ik trots op het feit dat Betawerk de enige genomineerde uit Limburg bleek. Een mooi tegengeluid op de overdaad uit de Randstad”.

Betawerk uit Heerlen ontwikkelt websites en apps. Daarnaast adviseert en ondersteunt ze organisaties die hun online communicatie moeten verbeteren. De winnende website www.mumc.nl heeft Betawerk in nauwe samenwerking met Maastricht UMC+ ontwikkeld en bestaat uit een hoofdsite en zestig netwerksites van onder meer afdelingen en vakgroepen.