Brightlands | Bas houdt van techruptie: ‘Ik ben geen vergadertijger’

Brightlands is een divers en snel groeiend peloton van koplopers, sprintkanonnen, jong talent en klimmers voor wie geen berg te hoog is. Dagsuccessen zijn belangrijk en worden veelvuldig gevierd, maar vooral als onderdeel van het bereiken van het hogere doel, een duurzame toekomst voor onze planeet en en onze regio. Tijdens de Tour de France delen 23 koplopers, sprintkanonnen, jong talent en berggeiten hun passie en ambitie voor Brightlands. Deel en like hen op Facebook. Degene met de meeste likes wint de door hem/haar gekozen favoriete (originele) tourtrui.

Naam:                   Bas van de Weerdt
Functie:                 Art Director voor APG
Rol Brightlands:   Hij werkt op de Groeifabriek, een innovatieafdeling van APG die is gevestigd op de Brightlands Smart Services Campus Heerlen. Samen met een experimenteel team werkt hij druk aan vernieuwende producten voor APG
Tourtrui:              De bolletjestrui

Bas van de Weerdt is een wielerfan bij uitstek. Hij fietste zelfs in zijn juniorentijd nog een tijdje samen met de Maastrichtse wielrenheld Tom Dumoulin. Lachend: ”Hij was toen nog eerstejaars en viel in zijn allereerste koersen eigenlijk niet op. Dat is later natuurlijk meer dan goed gekomen.” Bas houdt zelf van bergen en daarom is de bolletjestrui absoluut zijn favoriete trui. “Ik hou er van om met een ‘hands on mentaliteit’ door te zetten en te werken aan resultaat. Als ik een doel heb, ga ik daar onverdroten voor en dat doet een klimmer ook.” Bas is bepaald geen vergadertijger, maar een echte doener. Hij maakt in de Groeifabriek van APG op de campus in Heerlen onder meer animaties, waarin innovaties als blockchain of kunstmatige intelligentie worden uitgelegd. “We zitten met ons team bewust op de Brightlands Smart Services Campus in plaats van bij APG zelf. De sfeer is op de campus anders: innovatiever, opener en dynamischer. En je ontmoet hier mensen die simpelweg anders, disruptiever denken. Zo’n creatieve omgeving inspireert me. We zijn druk doende met co-creatie en samenwerking. Hier ontwikkelen we onder andere algoritmes om beter met APG-klanten te communiceren. Tevens wordt in experimentele setting bekeken wat ontwikkelingen als block chain en kunstmatige intelligentie kunnen betekenen voor pensioenproducten. Wij delen hier veel kennis met veelal financial startups en mogen op onze beurt, in tal van constructies, weer gebruik maken van hun inzichten. Die cultuur van open innovatie werkt voor alle partijen.”

Niemand verbetert de wereld in zijn eentje.

Daarom is Brightlands de innovatieplek voor multinationale ondernemers en startups, onderzoekers en studenten. Met passie voor duurzaamheid werken zij elke dag samen aan de materialen en energie van de toekomst, de transities in de gezondheidszorg, gezonde voeding en smart services.

De Brightlands-campussen bieden momenteel plaats aan ruim tweehonderd  bedrijven en instellingen met een internationale populatie van bijna twaalfduizend medewerkers en achtduizend studenten.

Lees meer op www.delimburger.nl/brightlands en www.brightlands.com/nl