Brightlands | Ida werkt aan empowerment: ‘Ik ga voor de trui voor het beste team’

Dagsuccessen zijn belangrijk en worden veelvuldig gevierd, maar vooral als onderdeel van het bereiken van het hogere doel, een duurzame toekomst voor onze planeet en en onze regio. Tijdens de Tour de France delen 23 koplopers, sprintkanonnen, jong talent en berggeiten hun passie en ambitie voor Brightlands. Deel en like hen op Facebook. Degene met de meeste likes wint de door hem/haar gekozen favoriete (originele) tourtrui.

Naam:                   Ida Weber (26)
Functie:                Stagiaire van Zuyd op de Brightlands Smart Services Campus in Heerlen
Rol Brightlands:  Ida onderzoekt als student International Business onder andere innovatieve ecosystemen zoals Brightlands. Doel: Werken aan nog betere connectiviteit, netwerken, samenwerkingsverbanden, co-creatie en een nog duidelijkere bedrijfscultuur.
Tourtrui:              De witte trui

Ida Weber heeft een moeder uit Kazachastan en een vader uit Duitsland. Ze studeert in Nederland aan Zuyd en houdt van diversiteit. Wanneer ze moet kiezen uit klassementstruien van de Tour de France, vraagt ze spontaan welke kleur de trui voor de beste teamprestatie heeft. Want die wil ze graag hebben! Als we die teamtrui voor de meest faire groepsprestatie niet in de aanbieding hebben, is ze oprecht teleurgesteld. “Er gaat niets boven samenwerking, daar is het hele concept van Brightlands uiteindelijk ook op gebaseerd.” De bescheiden Ida kiest na enige aarzeling dan toch maar voor de witte trui. En terecht, want ze is jong en absoluut getalenteerd. Zelf is ze niet buitengewoon sportief, maar ze houdt wel van wielrennen en ijshockey. Haar favoriete tourrenner is Bakhtiyar Kozhatayev, de jonge, getalenteerde  Kazach. Ook als stagiaire International Business gaat Ida voor ‘empowerment’, die prachtige Engelse term die zich eigenlijk nauwelijks in het Nederlands laat vertalen. Maar ze probeert het toch: “Het ecosysteem van Brightlands werkt. Maar het kan áltijd beter, mensen en groepen moeten zich autonomer en trotser gaan voelen. Daarvoor is een groot zelfvertrouwen nodig, een omgeving waar creatieve disruptieve ondernemers zich volledig thuis en geaccepteerd voelen.” In Ida’s thesis staat dan ook de vraag centraal hoe je de complete efficiency van campussen als Brightlands verder kunt verbeteren. Aanbevelingen wil ze nog niet verklappen, want die presenteert ze straks natuurlijk eerst aan haar studiebegeleider.

Niemand verbetert de wereld in zijn eentje.

Daarom is Brightlands de innovatieplek voor multinationale ondernemers en startups, onderzoekers en studenten. Met passie voor duurzaamheid werken zij elke dag samen aan de materialen en energie van de toekomst, de transities in de gezondheidszorg, gezonde voeding en smart services.

De Brightlands-campussen bieden momenteel plaats aan ruim tweehonderd  bedrijven en instellingen met een internationale populatie van bijna twaalfduizend medewerkers en achtduizend studenten.

Lees meer op www.delimburger.nl/brightlands en www.brightlands.com/nl