Café-restaurant De Heere van Meijel in Meijel kiest voor een eigen slijterij. Volgens de eigenaar is het een logisch verlengstuk van het horecabedrijf. En niet alleen om er inkoopvoordeel uit te halen, maar om meerdere redenen, zo laat website Missethoreca weten.

De horecazaak opende medio april de eigen slijterij onder de naam De Heerekamer. Dit typisch voorbeeld van blurring levert sowieso €17.000 inkoopvoordeel per jaar op, maar mede-eigenaar Rudy Gommans heeft een speciaal businessmodel in gedachten. De reden? Slijterijen en supermarkten verkochten drank voor een prijs die lager was dan de inkoopprijs die De Heere van Meijel moest ophoesten.

Slijterijen bleken volgens onderzoek van Gommans met een andere prijscourant te maken te hebben. Ongeveer €4 à €5 per liter voordeel op gedestilleerd en enkele euro’s op een krat speciaal bier. De familie Gommans had het geluk aan hun zijde. Op het pand van de zaak bleek al meer dan honderd jaar een slijterijbestemming te zitten en dus was een beslissing snel genomen.

De schappen van De Heerekamer zijn onder andere gevuld met driehonderd soorten bier, ingekocht voor de prijs alle slijterij betalen. “Als ik de deur van de slijterij op slot zou houden, levert het me al geld op,” zo laat Gommans weten. “En wat ik hier niet verkoop, sluis ik door naar het café-restaurant.”