DHL nieuwe partner Customer Service Valley (Maastricht)

DHL Finance Services heeft een overeenkomst met Customer Service Valley gesloten.

Stefan Terpstra, senior HR Business Partner bij DHL Finance Services: “Het partnership met andere gerenommeerde regionale bedrijven in de customer service biedt volop kansen, onder meer door gezamenlijk initiatieven op te pakken en ‘best practices’ te delen met elkaar. De visie en doelen van Customer Service Valley sluiten uitstekend aan op onze bedrijfscultuur waar een vergaand klantcentraal denken en doen in ons dna zit. Hiermee maken we het verschil. Daarnaast is het richting de arbeidsmarkt een meerwaarde dat we deel uitmaken van een platform waar we DHL Finance Services kunnen profileren als een aantrekkelijke werkgever.”

Voor Customer Service Valley toont de overeenkomst met DHL aan dat er een behoefte is aan verdergaande samenwerking in de regio, onder meer om de toenemende krapte op de arbeidsmarkt het hoofd te bieden. In november startte wederom een mbo-leergang van Customer Service Valley die, in dit geval zij- instromers, opleidt voor het vak klantcontactmedewerker met baangarantie. Daarnaast werkt Customer Service Valley ook steeds meer aan intersectorale mobiliteit. Veel mensen die nu nog werkzaam zijn in een andere sector maar daar niet meer vinden wat ze zoeken, boventallig zijn of tegen fysieke grenzen aanlopen, krijgen een nieuw perspectief geboden in de customer service. Zowel de werknemers als werkgevers in het samenwerkingsverband hebben daar baat bij.

In de Stichting Customer Service Valley werken overheid, bedrijfsleven en onderwijs samen om, onder meer met opleidingstrajecten, kennisdeling, innovatie en verdere professionalisering van het vakgebied, Zuid-Limburg als customer service regio verder te versterken.

In Maastricht en omgeving zijn zo’n dertig bedrijven actief met een klantcontactcenter. Het gaat om 6.000 arbeidsplaatsen, waarvan 2.000 in Customer Service Valley. De ambitie van Customer Service Valley is om dit aantal verder uit te breiden. Daarvoor hebben Arvato Benelux BV, DHL, gemeente Maastricht, Q-Park, VodafoneZiggo en de onderwijsorganisaties Arcus, Leeuwenborgh en Zuyd de handen ineen geslagen.