Eerste huurder naar monumentale Eiffelgebouw Maastricht (Walnut.Marketing)

Walnut.Marketing is de eerste organisatie die aan het eind van dit jaar een verdieping in gebruik gaat nemen in het tot nieuw leven gewekte Eiffelgebouw. Het icoon van deze nieuwe Maastrichtse wijk biedt iets dat de stad nog niet heeft. Een urbane werkomgeving voor creatieve‑ en innovatieve organisaties. Organisaties die de kans krijgen om gebruik te maken van de wisselwerking tussen wetenschap, cultuur en ondernemerschap.

Het jonge, innovatieve bedrijf heeft het Antwerpse architectenbureau BBSC ingeschakeld om een strakke en urbane omgeving te creëren. Ze laten zich inspireren door de grote kantoren van Amerikaanse organisaties als Uber en Cisco. Het wordt een hippe, coole werkomgeving voor generatie X, Y en Z, waarbij het industrieel erfgoed volledig gerespecteerd blijft. De verdieping zal naast een hypermoderne webinarstudio plaats bieden aan 35 medewerkers die gebruik kunnen maken van verschillende werkzones, waaronder stiltewerkplekken, teamzones, vergaderzones en natuurlijk relaxzones voorzien van schommels en een glijbaan.

Walnut.Marketing is een startup, opgericht door Michel van den Biggelaar. Afgelopen zomer is Hans Kusters toegetreden als partner. De organisatie is aanvang 2017 gestart en telt momenteel 8 medewerkers. Volgens de ondernemers zal het bedrijf dit jaar nog met 2 tot 4 medewerkers groeien.