In een interview met het Financieele Dagblad geeft manager Raymond Vermeulen aan dat Max Verstappen in principe een miljoenenbedrijf is. De Limburgse Formule-1 coureur verdient tien miljoen euro op jaarbasis. Dit weekend is Verstappen de grote publiekstrekker tijdens de Jumbo Racedagen op Zandvoort.

Dankzij de komst van Max Verstappen in het Formule-1 circus trekken de races op tv beduidend meer kijkers. Dat zorgt voor extra sponsorinkomsten. Zo betaalt supermarktketen Jumbo naar verluidt meer dan €1 miljoen om op de helm van de Red Bull-rijder te mogen staan.

Volgens zijn manager is de verwachting dat Verstappen op korte termijn nog meer sponsoren aan zich zal weten te binden. “We richten ons op partnerships voor de lange duur, die binnen de samenwerking met het team passen. Als er verzoeken binnenkomen voor een one-off, dan parkeer ik die liever.”

Een bedrijf als online supermarkt Picnic dat dacht mee te liften op het succes van Verstappen kreeg een boete van 150.000 euro omdat het een lookalike van de coureur gebruikte in een filmpje. Vermeulen: “Ik begrijp wel dat het niet op sympathie kan rekenen. Maar we moeten paal en perk stellen. Dit was een commerciële activatie.”