Het gisteren gepresenteerde Heuvelland Magazine is het eerste tastbare product dat door Eijsden-Margraten, Gulpen-Wittem en Vaals – die samenwerken onder de naam Lijn-50-Samenwerking – gezamenlijk met VVV Zuid-Limburg is ontwikkeld.

De naam Lijn-50-Samenwerking verwijst naar de voormalige buslijn 50 (nu: lijn 350) die de gemeenten verbindt. Alle drie hechten ze waarde aan hun kleinschaligheid. Tegelijkertijd zien ze voldoende identieke opgaven om samen op te pakken.

Met het storytelling magazine – de informatie over de streek is in verhaalvorm gegoten – willen de gemeenten voor het eerst het Heuvelland als totaalproduct richting gasten en inwoners op de kaart zetten. Heuvelland Magazine speelt op deze wijze bijvoorbeeld in op het landschap in de diverse jaargetijden, de cultuur, tradities en het Bourgondische leven in het gebied. Verschillende historische plekken, erfgoederen en producenten van de streek komen op een verhalende manier aan bod.

Het Heuvelland magazine is gratis verkrijgbaar bij de VVV Limburg-winkels in de regio en wordt verspreid naar toeristische ondernemers in de regio.