Woensdagochtend worden de motoren van de Boeing 747 die in november van de baan raakte getest. Deze final check vindt plaats in de ochtend. Van 8 tot 9 uur wordt getest op hetzelfde platform waar de Boeing sinds november in een speciale tent gerepareerd werd. Van 9 tot 12 uur gebruikt het toestel de start- en landingsbaan voor de laatste controle. Deze controle houdt in dat de motoren op 100% gaan draaien. Deze tests kunnen geluidsoverlast voor de directe omgeving veroorzaken.

De Boeing van ACT Airlines raakte 11 november vorig jaar van de baan, nadat de piloot een storing in de motoren had ontdekt. Hierop werd de start afgebroken en schoot het vliegtuig enkele meters van de baan. De luchthaven werd hierdoor tot de avond erna gesloten voor alle verkeer.

De reparatie van het toestel heeft enkele maanden in beslag genomen. De te vervangen onderdelen zijn eerst gedemonteerd, waarna ze opgestuurd zijn naar de fabriek van Boeing in de Verenigde Staten om als basis te dienen voor een mal. Op basis van deze mal zijn de nieuwe onderdelen geproduceerd die vervolgens weer terug naar Maastricht Aachen Airport vervoerd werden.

Als de tests goed verlopen, vertrekt het toestel zaterdag. Niet met het logo van Saudi Cargo deze keer. Aangezien hun leasecontract is afgelopen, verlaat het toestel Nederland onder de vlag van ACT Airlines. Na ruim een week is het platform dan weer volledig beschikbaar voor Maastricht Aachen Airport.