Kunst moet kleding doen verkopen in Maasmechelen Village

tot eind december zal Maasmechelen Village, net over de grens bij Stein, visueel getransformeerd worden tot een levensechte kunstgalerij, meldt MadeinLimburg.be.

Het merkendorp heeft het excentriek kunstcollectief KRJST uit Brussel onder de arm genomen om meer beleving te creëren. “We gebruiken kunst om uiteindelijk een hogere verkoop te realiseren”, vertelt David Winkels bestuurder bij Value Retail, het bedrijf achter Maasmechelen Village en 10 andere merkendorpen in Europa en China. “Voor ons is dit een bijzondere marketingstrategie, die duidelijk zijn vruchten afwerpt.”

De op maat gemaakte make-over van Maasmechelen Village is tot nu toe de grootste realisatie van KRJST en maakt deel uit van de Best of Belgium-campagne. Met deze campagne viert Maasmechelen Village het beste van de Belgische cultuur, mode, cuisine en kunst.

“Gedurende drie maanden zullen de gasten van Maasmechelen Village de kans krijgen om de kunstinstallaties te ontdekken, waaronder prachtige wanddecoraties in textiel en prints”, legt David Winkels uit. “Een speciale galerie zal extra ruimte bieden om een multi-zintuigelijke reis te ervaren. Tijdens de kerstperiode zal een speciaal ontworpen ‘KRJSTmas Tree’ (kerstboom) de bezoekers in een unieke feeststemming brengen.”