Makro in België voor iedereen toegankelijk

Het nieuwe beleid maakt onderdeel uit van het nieuwe winkelconcept, dat Makro in Machelen heeft geïntroduceerd. De groothandel kwam erachter dat tachtig procent van de klanten al consumenten zijn, ondanks dat de focus van oudsher op zelfstandigen en het mkb ligt.

Makro steekt zijn zes filialen in België allemaal in het nieuw. In Machelen en Lodelinsart is de verbouwing voor zeventig procent rond. Daar wordt met drie focusdomeinen gewerkt: good food, party en home. Verder zet het bedrijf onder meer in op beleving op de voedselafdeling en is de afdeling consumentenelektronica uitbesteed aan Media Markt.

Makro lanceerde eerder al een nieuw winkelconcept in Nederland. In ons land ligt de focus juist meer op zelfstandige ondernemers, door de vestigingen om te bouwen tot ‘unieke marktplaatsen’. Makro is in ons land geen winkel meer, maar een ‘fysieke, digitale en mentale omgeving’ waar ondernemers kunnen kopen, (net)werken en zakendoen.

Bron: Belga/RetailNews