Het WK voetbal raakt op stoom en daarmee ook de gekte rondom het mondiale voetbaltoernooi. Door het ontbreken van Oranje gaat de voetbalkoorts aan Nederland voorbij, maar België komt steeds meer in de ban van de Rode Duivels. Ook het Belgisch-Limburgse bedrijfsleven, meldt MadeinLimburg.be.

Zo is een advocatenkantoor in Genk een Post-it-war begonnen op het raam van hun kantoor. Met Post-it’s hebben ze een afbeelding gemaakt die refereert aan de Rode Duivels. Ze dagen hun buren uit andere afbeeldingen met het Belgisch elftal als inspiratiebron te maken. WK-leverancier Veldeman uit Bree daagt haar medewerkers uit zich creatief uit te leven rondom hetzelfde thema. Alles mag, van latje tikken tot het bouwen van een inspirerende tribune.

Verder heeft Keymaco haar – jazeker – Japanse graafmachines een Rode Duivels-design gegeven. En als België in de halve finales Brazilië naar huis stuurt, gaat Befrako uit Zonhoven aan de slag met een Belgische vlag van maar liefst 1.000 m2 die vervolgens wordt gebruikt om het Zonhovense gemeentehuis Christo-gewijs mee in te pakken.

Tot slot, ook Nederlandse ondernemers moedigen de Duivels aan. Dat gebeurt op de Maastrichtsche Golfbaan, waar na het ‘tee offen’ en ‘putten’ zakelijke contacten worden gelegd. De Rode Duivels-match tegen Engeland trok zo’n zeventig leden van de businessclubs One Two Go en GrensGevallen. Die uit volle borst de Brabançonne meebrulden.