School of Hospitality Management and Tourism – Dublin Institute of Technology (DIT) heeft de tiende editie van de European Mise en Place Cup (EMCup) gewonnen. Deze editite stond in het thema ‘High Touch vs High Tech’. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera – Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) uit Spanje pakte het zilver en Les Roches Global Hospitality Education uit Bluche-Randogne (Zwitserland) het brons.

EMCup 2018
De wedstrijd wordt georganiseerd door de in Maastricht gevestigde bedrijven HotelloTOP, Mise en Place en HRC International. 33 gerenommeerde internationale managementscholen uit 16 verschillende landen namen deel aan de 10e editie van de Europese Mise en Place Cup. Ze kwamen samen in Maastricht om hun visie te delen over het thema ‘High Touch vs High Tech’. Dit thema richtte zich op de vraag, hoe technologie in onze industrie te gebruiken zonder de menselijke factor te verliezen? De studenten werden beoordeeld door de Business Jury, bestaande uit meer dan 70 hospitality professionals van 40 verschillende bedrijven.

Competitie
De teams hebben diverse opdrachten uitgevoerd voorafgaand aan de competitie zoals het maken van een social media campagne, ze werkten met het hotelsimulatiespel HOTS en schreven een essay die werd beoordeeld door de leden van de Business Jury. De teams hebben verschillende opdrachten gepitched tijdens de competitiedagen. Al deze elementen werden beoordeeld waarna een top 16 ontstond. De top 16 debateerden tegen elkaar en de winnaars (top 8) ontvingen de gelegenheid hun case uit te diepen en presenteerden hun ideeën aan het totale publiek. Naast de competitie, hadden de studenten ook een andere belangrijke missie; bouwen aan een professioneel netwerk. Tijdens de competitie waren er verschillende mogelijkheden om te netwerken.