Jan Linders Supermarkten groeit met 5,4% dubbel zo hard als de markt

Jan Linders Supermarkten heeft in 2016 met een omzet van 391 miljoen euro een omzetgroei van maar liefst 5,4% ten opzichte van 2015 gerealiseerd. Deze groei is vele malen hoger dan de groei van de totale markt in 2016, die volgens de cijfers van GfK 2,5% bedroeg. De supermarkt uit het zuiden zag met een stijging van 6,4% ten opzichte van 2015 ook het aantal klanten fors toenemen.

Groei marktaandeel
Met deze cijfers wordt het marktaandeel van Jan Linders verder vergroot. Over 2016 komt het landelijke marktaandeel van Jan Linders volgens de cijfers van onderzoeksbureau Nielsen uit op 1.08%, tegen 1.06% in 2015, 1.04% in 2014 en 1.01% in 2013.

Nieuwe formule groot succes
De vernieuwde formule die eind 2015 werd gelanceerd, is een groot succes en wordt door klanten omarmd. Het beste vers en de juiste balans tussen kwaliteit, service en voordeel spelen in de nieuwe formule een hoofdrol. In 2016 werd de hernieuwde formule in 9 van de 59 winkels uitgerold. Ook de komende jaren blijft de keten investeren in nieuwe en bestaande supermarkten.

Hoge klantwaardering
Leo Linders, Algemeen Directeur van Jan Linders Supermarkten: We hebben een erg trouwe klantenkring die zich steeds verder uitbreidt. We zien dat onze klanten vooral onze acties en onze service waarderen. Daarmee scoren we bovengemiddeld goed. Daarnaast is er een erg hoge waardering voor ons assortiment, iets wat vooral gedreven wordt door onze focus op vers. We streven daarbij naar een zo groot mogelijk kwalitatief aanbod van AGF, vlees-, brood- en banketproducten uit onze eigen regio. In het GfK Kerstrapport 2016 scoorde Jan Linders op basis van dit alles dan ook een mooie tweede plek.”