Jo Cortenraedt verkoopt 'Maastricht' in New York met een wervend filmpje tijdens Tefaf NY

Zo luidde de kop van een artikel in de New York Times, voor aanvang van de allereerste TEFAF in New York (22-26 oktober). Het antwoord lijkt een overtuigend ‘yes we can’ te zijn. “Deze beurs is geen succes, het is een triomf”, aldus Konrad Bernheimer van het Tefaf Executive Committee. Want met meer dan 15.000 bezoekers en vooral zeer goede zaken heeft de eerste Tefaf NY alle verwachtingen overtroffen (bron: De Limburger). Jo Cortenraedt (Chapeau) was erbij.

In de Harvard Club op Manhattan presenteerde hij een film over Maastricht en Tefaf voor een internationaal publiek van kunsthandelaren en zakenmensen. Ook Annemarie Penn (burgemeester Maastricht) Eric Geurts (gedeputeerde Provincie Limburg), de Nederlandse consul generaal in NY Dolph Hogewoning en het bestuur van Tefaf waren hierbij aanwezig.

De film laat zien dat Maastricht en Zuid-Limburg internationaal goed op de kaart staan. De kracht van Zuid-Limburg zit ‘m in een innovatieve economie, een inspirerende leefomgeving en internationale ligging. Het filmpje toont aan hoe deze drie samengaan. Jo Cortenraedt: “Het is heel bijzonder te merken dat Tefaf Maastricht de standaard voor de New Yorkse kunstscene is. Er is jaren gewacht op de komst van Tefaf naar New York. Met deze film hebben we geprobeerd om het merk Tefaf en natuurlijk het merk Maastricht op de kaart te zetten. Gezien de vele positieve reacties, denk ik dat onze missie goed is geslaagd.

Bron: Led2020