Limburgse start up innoveert met nieuw verpakkingsconcept in de bloemenbranche (persbericht)

Marvin Schrooth (25) pakt uit met een ecologische bloemen-verzendverpakking die tevens zakelijk te personaliseren is en dat is nieuw in de branche. Bloombox kiest bewust voor een verpakking van milieuverantwoord materiaal. Het FSC keurmerk op de cadeauverpakking is een belangrijk statement voor de duurzame weg die het bedrijf inslaat, maar ook voor de klanten die gebruik maken van de het product en de diensten van Bloombox.

Marvin Schrooth: ‘’Het past beter bij ons product, bloemen zijn natuurlijk en horen op een zo natuurlijk mogelijke manier verpakt te worden. Ook bij onszelf past het goed. We zijn als familie nu over drie opeenvolgende generaties actief binnen de bloemenbranche. We houden van duurzaamheid, we maken ons zorgen over de flora en fauna op deze wereld. Als we onze natuur, de bloemen door willen geven aan volgende generaties, dan is het van belang om bij onszelf te beginnen.’’.

De meeste bloemisten versturen hun bloemen, op het moment dat de eigen bezorgservice niet verder reikt, met de markt leidende netwerkorganisaties. Bloombox stuurt echter bloemen vanuit één vaste locatie in Limburg door de gehele Benelux. Door op deze manier te werken houdt Bloombox grip op het gehele proces en kan daardoor kwaliteit voor haar klanten garanderen. Omdat Bloombox in tegenstelling tot andere bloemisten op deze manier werkt, maakt Bloombox het nu mogelijk om bloemengeschenken zakelijk te personaliseren.

Bloombox is een bedrijf dat per pakketpost bloemengeschenken verspreid, landelijk door Nederland, België en Luxemburg. Dus niet via het traditionele netwerk van bloemisten (bijvoorbeeld Fleurop), maar met een speciale vervoerder op het gebied van versproducten. Hierdoor houdt Bloombox het hele proces in handen en kan men kwaliteit garanderen, overal in de Benelux. Eigenaar Marvin Schrooth is binnen zijn familie de derde opeenvolgende generatie ondernemer in de bloemenbranche.