“We hopen dat maatschappijen als TUI en Transavia ook naar onze luchthaven komen”, zegt commercieel manager Fons Latour vandaag in het AD.

Schiphol zit momenteel vol en de uitbreiding van luchthaven Lelystad is voorlopig uitgesteld. Regionale luchthavens als Maastricht en Groningen proberen dit ‘gat’ te vullen. Voor Eindhoven en Rotterdam geldt dit niet, want ook zij zitten al bijna aan de maximale capaciteit.

De Limburgse luchthaven gaat het op het moment voor de wind. Corendon stationeerde afgelopen week een tweede toestel op Beek. De maatschappij gaat 29 vluchten per week uitvoeren. Ook deze week werd gestart met de renovatie van de passagiersterminal, zowel van binnen als de buitenkant.

Daarnaast kondigde directeur Jos Roeven, dinsdagavond in het L1 televisieprogramma AvondGasten, aan dat Maastricht Aachen Airport aan het onderhandelen is met verschillende Europese luchthavens die een zogenoemde hub-functie hebben. Op zo’n luchthaven kun je overstappen naar andere verre bestemmingen. Het is de bedoeling dat voor de zomer van volgend jaar een lijndienst operationeel is naar een van zo’n luchthavens.