Maastricht bundelt krachten met de G-7 toeristische steden

Afgevaardigden van de belangrijkste toeristische steden van Nederland kwamen vandaag in Maastricht samen om eens bij elkaar in de keuken te kijken. De directeuren van de citymarketingorganisaties spraken in het Maastrichtse Dinghuis met elkaar over de samenwerking met het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen en de rol van VVV Nederland binnen de overkoepelende nationale samenwerking. Daarbij willen de G7-steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Groningen en Maastricht gezamenlijk een beter inzicht krijgen in het toeristische marktonderzoek van het CBS. Voor Maastricht moet dat resulteren in meer en een langer verblijftoerisme.

Lars Flinkerbusch, directeur VVV/Maastricht Marketing: “Ik vind kennisdelen binnen de zogenaamde G7-steden enorm van belang. Samen willen we de marktkennis vergroten. Al heeft iedere stad weer zijn eigen dynamiek. Amsterdam wil de regio waaronder steden als Volendam en Haarlem betrekken bij hun destinatiemarketing om de drukte te spreiden. Voor Maastricht geldt hetzelfde. Alleen betrekken wij regio Zuid-Limburg niet om het massatoeristen te weren maar juist om de verblijfsduur te verlengen. Vandaag werd opnieuw duidelijk dat we absoluut onze krachten kunnen bundelen. En zo’n samenwerking gaat natuurlijk verder dan alleen wat anekdotes uitwisselen.”

g7