Maastricht Marketing lanceert bezoekmaastricht.nl

De website moetbezoekers trekken naar Maastricht en ze de stad al op voorhand te laten beleven. Belangstellenden willen snel antwoord op vragen als ‘wat is er te doen tijdens mijn verblijf?’, ‘waar kan ik winkelen?’ en ‘waar kan ik slapen?’ Zo blijkt uit onderzoek in samenwerking met bureau Insiders. Daar speelt het platform op in. Ook Maastrichtse ondernemers profiteren hiervan. Zo zijn ze gemakkelijk te vinden onder het juiste thema en wordt hun locatie slim weergegeven via interactieve kaarten.

Maastrichtse wethouder John Aerts: “Er liggen aanzienlijke doelstellingen bij Maastricht Marketing om het aantal bezoeken te laten groeien. Het online platform is een logische stap om bezoekers aan te trekken.” Maastricht Marketing is volop bezig om online en offline met elkaar te verbinden en ervoor te zorgen dat er meer bezoekers naar Maastricht komen. Met de naamswijziging van VVV naar Maastricht Marketing afgelopen januari en de nieuwe website die nu gelanceerd wordt, staat er dit jaar ook nog een verbouwing op de planning. Met de modernisering van VVV-winkel naar een inspirerend visitor center, wil de organisatie bezoekers inspireren om hun verblijfsduur te verlengen of om nog een keer terug te komen naar Maastricht. Lars Flinkerbusch, directeur Maastricht Marketing: “Met alle vernieuwingen koppelen we al in de oriëntatiefase van iedere mogelijke bezoeker een gevoel van beleving aan Maastricht, zodat die bezoeker ook daadwerkelijk komt om die beleving te ervaren, mee naar huis te nemen en ook online te delen.”