Maastrichtse boodschappen-app Sjoprz haalt 1,1 miljoen op en wint Battle of the Unicorns! (FOTO’S)

Het bedrijf haalde onlangs bij investeerders 1,1 miljoen euro op om de app Sjoprz verder te ontwikkelen en uit te rollen.  Maandagavond werd Sjoprz in filmhuis Lumière in Maastricht uitgeroepen tot Unicorn van Limburg 2017. CEO en founder Gaspard Jaspars nam de award en titel in ontvangst namens Sjoprz tijdens de finale van Battle of the Unicorns: een ondernemersevenement georganiseerd door Baat accountants & adviseurs.

In oktober 2016 begonnen 17 ondernemers aan de ‘Battle’, waarvan 7 sterke talenten de halve finale wisten te bereiken. De driedelige competitie werd afgesloten met de feestelijke bekendmaking van de winnaar, die tevens een succespakket ter waarde van €10.000 in ontvangst mocht nemen. In deze finale ronde nam Gaspard Jaspers het op tegen Jos Dohmen en Dejan Janevski van Wingman en Christian Wauben van VR-Studio.

Winnaar Sjoprz wil klanten met zijn platform zowel goedkoper als gezonder boodschappen laten doen. Sjoprz geeft inzicht in prijzen, in voedingswaarden en laat de aanbiedingen zien van supermarkten. Met heldere informatie die makkelijk te vinden is. Zodat de consument gemakkelijk kan vergelijken en beoordelen.  Met het onlangs opgehaalde geld wil het bedrijf investeren in marketing, productontwikkeling en een uitbreiding van het team. Bij Sjoprz werken tien mensen.

De jury was onder de indruk van de onderneming. ‘’Eerst optimaliseren, daarna groeien en winst maken. Sjoprz weet haar momentum heel goed te kiezen en dat maakt hen een echte unicorn’’, aldus de jury bestaande uit Liesbeth Kraaijveld, directeur van Innovencio, Ralph van Renselaar, eigenaar van Stacker2Europe, en Martijn Brouwer belastingadviseur bij Baat accountants & adviseurs. De driekoppige jury bracht vooraf aan de award-uitreiking een bezoek aan de finalisten.

De wedstrijd werd georganiseerd door Baat accountants & adviseurs, een Limburgse accountantsorganisatie met vier vestigingen in Limburg en Belgisch Limburg.  Frank van Munnecom, partner bij Baat. “We kijken met trots terug op de competitie en we kunnen ons doel -nieuw Limburgs ondernemerstalent een podium bieden- als geslaagd beschouwen.”

Fotograaf Jean-Pierre Geusens was erbij namens WijLimburg en maakte de volgen reportage: