Maastrichtse studenten begonnen Social Deal 5 jaar geleden, nu 100 werknemers, 3 miljoen leden

Binnen 5 jaar een innovatief idee van twee ambitieuze studenten laten uitgroeien naar een succesvol online platform met meer dan 100 werknemers, een modern pand in hartje Den Bosch en bijna 3 miljoen actieve leden? Dat is precies wat de jonge en ambitieuze eigenaren van Social Deal voor elkaar hebben gekregen.

Als paddenstoelen schoten ze uit de grond tijdens de economische crisis, tientallen online platforms die inspeelden op kortingen. Toch lukte het de 2 jonge ondernemers Bart Oosterholt en Rens van den Berg om hun droom na te jagen én te verwezenlijken met het concept Social Deal.

En deze week vieren ze het 5-jarig bestaan van dit succesvolle concept, terwijl bijna alle toenmalige concullega’s inmiddels niet meer bestaan. Gestart met z’n tweeën in 2011 tijdens hun studententijd in Maastricht, is Social Deal vandaag de dag goed voor meer dan honderd banen, een miljoenenomzet en dagelijks duizenden unieke bezoekers uit Nederland, België en Duitsland. Social Deal is inmiddels dan ook marktleider in Nederland en daarnaast hard op weg om ook in België de markt volledig te veroveren en is h et momenteel tevens actief Duitsland.

Schermafbeelding 2016-02-17 om 12.42.24

Schermafbeelding 2016-02-17 om 12.42.07

Het geheim achter hun succesverhaal? ‘Kwaliteit’ is het korte maar bondige antwoord van de heren.

”We hebben de ondernemer altijd centraal gesteld en hierdoor het concept helemaal op maat kunnen maken voor iedere branche. Social Deal biedt voor de deelnemende partners een optimale samenwerking door de deal van begin tot einde volledig te faciliteren voor de ondernemer met onder andere een eigen reserveringssysteem waardoor gemakkelijk de lege plekken in het restaurant kunnen worden gevuld op rustige momenten. Daarnaast kan Social Deal als enige landelijke speler op zowel lokaal als nationaal niveau een gigantisch bereik creëren ” aldus Bart en Rens.

Daarnaast heeft Social Deal voor de consument een gebruiksvriendelijke website, duidelijke voorwaarden voor de consument en een uitstekende klantenservice die 7 dagen per week bereikbaar is via mail, chat, telefoon en WhatsApp.

De toekomst ziet men dan ook positief in, jaarlijks maakt Social Deal een gezonde groei door in het aantal nieuwe steden waar men het concept lanceert, groeit het ledenaantal, de omzet en zijn ze hard bezig om heel Nederland te veroveren. Dit komt mede doordat men bij Social Deal continue timmert aan het online succes wat inmiddels samen met 15.000 tevreden partners is bereikt door in te spelen op de nieuwste innovaties voor zowel partners als consumenten. Dagelijks werkt een speciaal Development team hard om dit alles in goede banen te leiden en ervoor te zorgen dat Social Deal de komende jaren consument en partner nóg beter van dienst kan zijn.