Makro schrapt 600 banen, gevolgen voor Nuth nog onduidelijk (Makro gaat netwerken organiseren)

Dat meldt het FD. Volgens de zakenkrant wordt circa vijftig miljoen euro uitgetrokken om de winkels de komende drie jaar te vernieuwen.

Makro heeft 17 vestigingen, waarvan er een in Nuth ligt. Bij het bedrijf werken circa 5000 mensen.

Makro is onderdeel van het Duitse Metro Group. Die groep heeft ook  Media Markt in zijn portfolio.

Volgens topman Van Helbergen van de Makro wil het bedrijf de vrijkomende winkelruimte als gevolg van de verkleining van het assortiment gaan gebruiken om diensten te verlenen aan kleine ondernemers. Die kleine ondernemers hebben de Makro van oudsher groot gemaakt. Voor die traditionele klanten wil het bedrijf netwerkbijeenkomsten gaan organiseren.

De bedoeling daarvan is meer aan klantenbinding te doen en ervoor te zorgen dat de ondernemers de Makro vaker bezoeken er er meer spenderen. In vijf winkels is al met succes geëxperimenteerd met die vernieuwende aanpak.