Met de oprichting van Media Studio zet Mediahuis Limburg de komende jaren samen met haar klanten in op een kwalitatieve vorm van adverteren. Media Studio is het nieuwe creatieve hart van het mediabedrijf achter De Limburger, VIA Limburg, WijLimburg en Limburgvac. Ze ontwikkellen concepten voor commerciële partners, zowel in print als online via web en app.

Volgens de CEO van Mediahuis Limburg, Dominic Stas, is het noodzakelijk de richting die Media Studio inslaat te omarmen. “De komst van Media Studio gaat hand in hand met de digitale vernieuwing die we met onze nieuwsmerken doorvoeren. Zo blijven we in staat om in te spelen op nieuwe ontwikkelingen. We zijn gegroeid van een traditionele uitgever naar een crossmediale dienstverlener. Dat betekent dat we als organisatie optimaal moeten inspelen op de marketing- en communicatiebehoeftes van onze klanten.”

Branded content is een van de belangrijkste middelen die Media Studio gebruikt om de lezer een op maat gemaakt verhaal aan te bieden dat vervolgens via een van de vier nieuwsmerken van Mediahuis Limburg wordt verspreid.
“We zien steeds vaker dat onze klanten verder kijken dan een gewone advertentie in de krant”, zegt Branko Eijssen, creative director van Media Studio. “Zij hebben een mooie boodschap over te brengen, een visie die ze willen communiceren. Klassieke advertenties zijn dan niet langer de oplossing.”

Ellis Visser, operations manager bij Media Studio vult aan: “Om lezers tegenwoordig echt te bereiken, sta je als adverteerder voor de uitdaging om verhalen te brengen die relevant zijn en die lezers raken. Commerciële content is daarom niet meer weg te denken binnen een goede marketingaanpak. Media Studio helpt bij het maken van deze nieuwswaardige verhalen door te zoeken naar de connectie tussen uitgever, adverteerder en lezer.”

Om deze ambities kracht bij te zetten lanceert Media Studio op 8 juni het branded content label ‘Limburg Vertelt’. Op die manier zijn alle commerciële producties, in print en online, direct herkenbaar. Visser: “Wij geven onze adverteerders die op innovatieve wijze hun verhaal willen vertellen nadrukkelijk het podium. Dus het laat zich raden waarom we voor ‘Limburg Vertelt’ hebben gekozen.”