Nieuwe centrummanager Weert, Paul Kooij, presenteert speerpunten voor de stad

Centrummanager Paul Kooij zal zich de komende tijd bezighouden met drie belangrijke speerpunten: het verbeteren van het imago van Weert, het mogelijk maken van evenementen en de invulling van de leegstaande panden, meldt de website weertdegekste.

De afgelopen maanden is er gewerkt om een organisatie voor de Bedrijven Investeringszone (BIZ) voor ondernemers op te richten. Een BIZ houdt in dat de binnenstadondernemers een soort belasting betalen voor bijvoorbeeld de promotie van de binnenstad en om evenementen mogelijk te maken. Het bestuur van de BIZ zal ook gaan bijdragen aan de verbetering van de binnenstad. Aan hun de taak om te zorgen dat de gelden goed geïnvesteerd worden. Het bestuur bestaat uit Bert Nelissen (horeca-ondernemer van o.a. Gruyer, Weerter Bazaar en Oude Markt), Adri Gaakeer (Bruna), Paul Jacobs (Paul Jacobs Fashion), Jeroen Senders (Foto Weert), Kees Buys (Grillhuis Buys) en Stephan Coolen (Colada).

Er werden ook drie nieuwe evenementen bekend gemaakt, die door centrummanagement georganiseerd zullen worden. De nieuwe evenementen zullen het bestaande aanbod (zoals o.a. de Braderie, Oranjeweek en Waanzinnig Winkelweekend) aanvullen. Nieuw dit jaar zijn Smaak van Asperge, Stoere Mannendag en Antje Festival. De extacte invulling van deze evenementen zal de komende tijd plaatsvinden.