Nieuwe directie MGL: “Netflix en Spotify laten zien dat het kan”

Pansters was bijna 30 jaar HR-manager bij De Limburger, Dagblad voor Noord-Limburg en nu Media Groep Limburg. Stas leidde onder meer het succesvolle Belgische Studio 100 en werkte voor Kinepolis Film Distribution. Hij komt van het Belgische Mediahuis, nu eigenaar van het grootste mediabedrijf van Limburg, maar ook van NRC en de Telegraaf Media Groep.

Beiden zijn gegrepen door de uitdaging waar MGL voor staat. Dat is het opbouwen van online en digitale verdienmodellen. “Netflix en Spotify laten zien dat mensen bereid zijn voor digitaal aanbod te betalen, als de inhoud ze aanspreekt. Dat zal straks ook moeten gelden voor het Limburgse nieuws. Het is een illusie om te denken dat dat online gratis kan zijn. Van alleen inkomsten uit de online-advertentiemarkt in Limburg kun je geen professionele redactie betalen. Online hebben de traditionele kranten al een sterke positie, maar ze hebben nog niet het imago dat de Silicon Valley-bedrijven wel hebben.”

Lees hier het hele interview met Dominic Stas en Henk Pansters in WijLimburg Achtergrond.

Directie MGL: Henk Pansters en Dominic Stas | Foto: Arnaud Nilwik