Obvion, Rabobank en VGZ sluiten aan bij Customer Service Valley (Maastricht)

Met Obvion, Rabobank en VGZ hebben zich drie nieuwe bedrijven in Zuid-Limburg aangesloten bij Customer Service Valley. De uitbreiding volgt kort op het partnership van DHL. Sjors de Visser, director customer care bij VodafoneZiggo en voorzitter van Customer Service Valley is zeer verheugd met deze ontwikkeling: “Dit biedt volop kansen. Een groter draagvlak betekent dat we nog slagvaardiger kunnen zijn, onder meer op het gebied van recruitment, opleiding, kennisdeling en (intersectorale) mobiliteit. Maar het is ook een bevestiging dat samenwerking in onze sector noodzakelijk is om te kunnen voldoen aan de toenemende vraag aan gekwalificeerde klantcontactmedewerkers.”

Customer Service Valley startte drie jaar geleden als Triple Helix (overheid, ondernemingen, onderwijs) samenwerking. Initiatiefnemer was de gemeente Maastricht. Vooral wethouder economie John Aarts was een voorvechter van Customer Service Valley. “Onze kracht zit in de regio. Dat is mijn overtuiging. Customer Service Valley bewijst dat. Het doet me deugd dat het samenwerkingsverband zo sterk expandeert.”

In Maastricht en omgeving zijn zo’n dertig bedrijven actief met een klantcontactcenter. Het gaat om 6.000 arbeidsplaatsen. Arvato Benelux BV, DHL, gemeente Maastricht, Q-Park, VodafoneZiggo en de onderwijsorganisaties Arcus, Leeuwenborgh en Zuyd startten het project drie jaar geleden. In december 2017 sloot DHL aan, en nu zijn het Obvion, Rabobank en VGZ die een overeenkomst hebben getekend.