Oprichter Open for Support start nieuwe creatief-technische organisatie

Cloud-specialist Open for Support (O4S) heeft zich de afgelopen tien jaar ontwikkeld tot een toonaangevende speler op de Zuid-Nederlandse markt. Nu wordt het stokje door Michel overgedragen aan de nieuwe eigenaren.

Michel vertelt: “De bakker bakt, de timmerman timmert en de ondernemer onderneemt. Ik ga dan ook een nieuwe uitdaging aan. En die nieuwe uitdaging heet Walnut.Marketing. Een frisse, eigenwijze organisatie die zich beweegt op het snijvlak van creativiteit en techniek en MKB-ondernemers gaat ondersteunen bij het genereren van leads, via de nieuwste online marketingtechnieken. Ook deze nieuwe organisatie moet gaan uitgroeien tot een koploper in Zuid‑Nederland.”

“De rol en het gedrag van de consument is wezenlijk veranderd. De klant van tegenwoordig heeft alle denkbare technologische middelen en kanalen ter beschikking om te bepalen wanneer hij welke informatie tot zich wil nemen. De vindbaarheid van informatie – bijvoorbeeld de website van een organisatie –  wordt dus steeds belangrijker. Met Walnut.Marketing spelen we volledig in op deze ontwikkeling.”

“Onze dienstverlening richt zich op het genereren van verkeer richting de website van onze klant, om vervolgens met moderne technieken de – voorheen anonieme – bezoeker te identificeren. Dat doen we door het verzamelen van ‘big data’ en het analyseren van deze data met specialistische tools. Onze dienstverlening en systemen zorgen ervoor dat onze klant de beschikking krijgt over een rijk gevuld profiel van de bezoekers van zijn website. Hierdoor kunnen we met gerichte acties bezoekers voorzien van daadwerkelijk relevante informatie.

Op deze wijze kunnen we de dan bekende bezoeker met grotere kans van slagen converteren tot prospect en uiteindelijk tot klant. Veel organisatie weten dat ze iets moeten met online marketing, echter ontbreekt het hun vaak aan tijd, kennis en aan een gedegen online strategie. Hierdoor zijn ze zoekende en komen vaak niet verder dan het plaatsen van advertenties op Social Media zoals Linkedin en Facebook. Het gewenste effect blijft echter uit. Walnut.Marketing is een innovatief marketingbureau, gericht op het bedenken, creëren en uitvoeren van een resultaatgerichte online marketingstrategie, gebruikmakend van slimme en innovatieve ICT‑oplossingen. We helpen organisaties (meetbaar) groeien. Dat is ons streven.”

Walnoten?

“Walnoten zijn heel gezond en goed voor je aderen en conditie,” aldus Michel. “Een samenwerking met ons is óók heel gezond, voor de conditie van je organisatie. Maar elke hersenhelft heeft ook z’n eigen talenten: de linker hersenhelft zorgt voor analytisch vermogen en logica, de rechter voor intuïtie, fantasie en creativiteit. Binnen Walnut.Marketing werken die heel goed samen.”

Het succes van Open for Support

Michel over O4S: “Samen met Ton Tognolli ben ik O4S op 1 januari 2004 begonnen. Wij met z’n tweetjes en één technische medewerker. Elk jaar daarna groeiden we met een paar medewerkers en in 2012 hadden we 25 mensen in dienst. Toen hebben we besloten om alles wat te maken had met ‘ICT op locatie’ te verkopen aan een andere partij. Wij wilden ons 100% richten op de toekomst: Cloud Computing. Best een dapper besluit want het betekende een halvering van de organisatie, qua mensen, qua klanten en ook bijna qua omzet. Het lukte om de omzet binnen een jaar terug op peil te brengen. Op dit moment zijn we weer met 25 medewerkers en een omzet die beduidend hoger ligt dan in 2012.”

“Ik heb mij bij O4S altijd beziggehouden met marketing en communicatie. In de beginjaren offline en al in een vroeg stadium ook online. We waren in 2006 al bezig met wat nu Cloud Computing heet. E‑mail‑, Content‑ en Social Media-marketing zijn allemaal technieken die wij afgelopen jaren veelvuldig hebben toegepast en die hebben bijgedragen aan het succes van O4S. En dat heeft begin 2016 geleid tot een overname door één van de mooiste ICT‑organisaties van Nederland.”

Klik HIER voor meer informatie.