Peter van Hooren komt met nieuwe glossy voor Maastricht en omstreken

Schermafbeelding 2016-01-22 om 13.04.57

Het blad wordt gedrukt in een oplage van 5000 stuks bij Drukkerij Hub Tonnaer in Kelpen-Oler en wordt verspreid in controlled circulation, via adverteerders en via zo’n 80 tot 90 afgiftepunten. Volgens Van Hooren is qua oplage en qua aantal verspreidingspunten sprake van een groeimodel. “Voor de eerste drie nummers lopen de opdrachten nu lekker binnen. Het eerste nummer telt 48 pagina’s.”

Van Hooren heeft zijn sporen onder meer verdiend bij Dagblad De Limburger. Hij was mede-oprichter van de Maastrichtse huis-aan-huiskrant De Ster. Daarna werkte hij voor A&C Media dat nu weer in handen is van Media Groep Limburg.

Van Hooren ziet de glossy niet als concurrent van Chapeau, dat ook bericht over onder meer cultuur en de plezierige kanten van het leven. “Nee. Chapeau heeft een heel eigen positie waarbij het blad en L1 elkaar crossmediaal versterken. Citymagazine Maastricht wordt veel laagdrempeliger. In het eerste nummer een groot verhaal met de hoogte- en dieptepunten in het leven van Emile Frambach, bekend van de Iron Man en van de Amstel Gold Race, maar ook een verhaal over 70-jarige mantelzorger die een lintje krijgt.”

Volgens Van Hooren is er grote behoefte aan een glossy die uiteindelijk in de hele Euregio verkrijgbaar moet zijn. De gemeente Maastricht, maar bijvoorbeeld ook de universiteit, heeft belang bij een goede reputatie in de Euregio.”

Schermafbeelding 2016-01-22 om 13.06.11

Uit het persbericht:

Citymagazine Maastricht leven wonen werken en genieten is een nieuw crossmediaal Glossy magazine dat in 2016 vanaf 29 januari maandelijks verschijnt met om te beginnen in Maastricht Heuvelland.

Een nieuwe verfrissende bladformule met veel redactionele aandacht voor de aantrekkelijke diversiteit van Maastricht als woon- werk- en leefgebied en zijn omgeving. Naast actuele informatie over kunst, cultuur en evenementen is er ook veel aandacht voor boeiende reportages. In een mooie setting worden interessante initiatieven en bedrijven die een belangrijke uitstraling hebben in de regio voorgesteld. Door de exclusieve uitvoering wordt Citymagazine Maastricht een echt bewaarnummer.

Citymagazine Maastricht verschijnt in een regio die bruist van de activiteiten, sterk euregionaal is verankerd en waarbij de bewoners het genieten tot een kunst hebben verheven. Een regio waar het goed toeven is. Een kleurrijk gebied met tradities en trotse bewoners in Maastricht, Heuvelland, Sittard-Geleen en het gebied Parkstad. Ook de grenssteden Aken, Hasselt en Luik gaan behoren tot het verspreidingsgebied. Citymagazine Maastricht bouwt mee aan het imago en de ontwikkeling van Zuid Limburg en de Euregio als aantrekkelijk gebied voor zijn bewoners en bezoekers.