Volgens initiatiefnemer Christiaan Kastrop uit Valkenburg – mede-oprichter van Comosie, zijn tientallen merken en bedrijven geïnteresseerd in het leegstaande winkelpand.
Kastrop: “Het concept bestaat eruit om ten eerste het woord “pop-up” te vermijden. Dit brengt vooral

het verkeerde idee op gang. Temporary Lane als in tijdelijke winkelstraat doet het project meer eer aan. We creëren
vooral een impuls en halen hiermee de pijn weg die in elk binnenstedelijk weefsel een feit is momenteel, leegstand.”
“In het geval van V&D gaat het vooral om een overbrugging. Dit is niets blijvend maar zorgt dat het pand geen spooklocatie zal zijn in de periode van leegstand en nieuw huurcontract.
“Denk bij pop-up vooral niet aan zelfgebreide poppetjes of andere DIY (Do It Yourself) producten maar aan merken die de Nederlandse of Maastrichtse markt willen toetsen alvorens zich hier te vestigen, aan webshops die tijdelijk offline gaan en aan startende labels die, volgens ons, voldoende potentie hebben om deze locatie aan te kunnen.”
“De merken tijdens onze laatste editie in Genk waar oa Hay, Gestalten, Tom Dixon, Makers with Agenda, Muuto, by Lassen en nog een 40tal meer. Een gedeelte hiervan staat momenteel op de Design Week in Milaan. Wat ik wil zeggen is dat er een groot verschil bestaat tussen waar men aan denkt bij een “pop-up” en wat dit volgens ons is. We zullen er in ieder geval voor zorgen dat het een mooie aanvulling wordt in de straat. “Ernstig afbreuk” laat ik eerder over aan de grote ketens die stad na stad tot één grote homogene massa vormen. Misschien is het wel eens tijd anders te denken en creativiteit haar gang laten gaan. Is nog nooit fout afgelopen namelijk. “