Het Limburgse streekproduct verdient alle lof, maar in sommige delen van het land kan die waardering best een stuk beter. Daarom trok vorig jaar een aantal ondernemers uit de gemeente Peel en Maas, verenigd onder de naam LEF (Liefde, Emotie en Food) naar Amsterdam om het Limburgse product te promoten. Dat deden ze onder de titel ‘Limburgs Lekker in Amsterdam’. Omdat die eerste editie een succes was, trekken de ondernemers uit Peel en Maas vandaag opnieuw naar ’s lands hoofdstad. Enkele honderden horecaondernemers, speciaalzaken en hun leveranciers zijn uitgenodigd en worden bij Prael Houthavens – zakenpartner van de Neerse brouwer Lindeboom – in de culinaire watten gelegd.

“Vorig jaar zijn we klein begonnen, maar was het event toch al heel succesvol”, vertelt Erik Boonekamp van aspergespecialist Teboza. “Dit jaar worden meer relaties uitgenodigd. De Limburgse streekproducten die we promoten kunnen van alles zijn. Van asperges tot bier, vlaaien, bessen en fruitbomen. Zo divers mogelijk dus. Het gaat ons erom onze foodgerelateerde producten op de kaart te zetten buiten Limburg.” Speciale gast tijdens het evenement is de populaire boer Frans uit het tv-programma Boer zoekt vrouw.

De missie wordt ondersteund door Rabobank Peel, Maas en Leudal en de gemeente Peel en Maas.