Stein profileert zicht voortaan met ‘Dat maakt Stein voor mij’

De gemeente hield een aanbesteding, waarbij Kamer8cht als winnaar uit de bus kwam. Het communicatie- en ontwerpbureau uit Urmond liet drie bureaus achter zich bij de aanbesteding. In de aanbesteding wist Kamer8cht van vier partijen het beste plan van aanpak en de meest aansprekende referenties te overleggen. De vierkoppige jury beoordeelde het concept als ‘zeer goed’. De gemeente was vooral verrast door de strategische en creatieve kracht van het driekoppige bureau.

Kamer8cht heeft de gemeente onder meer geholpen met het verwoorden van haar positionering en proposities, en de conceptuele vertaling daarvan. In het ontwikkelde concept worden inwoners en bedrijven trotse ambassadeurs van hun eigen gemeente. “De gekozen formule maakt het mogelijk de eigenheid en sterke punten van gemeente Stein te benoemen, waarbij ambassadeurschap van binnenuit ontstaat”, licht creatief directeur Henk Sipers toe.”

“Ik ben enorm blij dat een lokale ondernemer de aanbesteding heeft gewonnen. Kamer8cht heeft niet alleen laten zien de gewenste kwaliteit te kunnen leveren, maar speelt ook een grote verbindende rol tussen de gemeente en haar doelgroepen”, vertelt Mirian Mommers, strategisch communicatieadviseur bij de gemeente.

Als onderdeel van het rebrandingtraject is de oude pay-off ‘Stein wil je zien’ inmiddels vervangen door een dynamische pay-off, bestaande uit de kern ‘Dat maakt Stein voor mij’, aangevuld met wisselende boodschappen. Bijvoorbeeld: ‘Dat maakt Stein voor mij thuis’ of ‘Dat maakt Stein voor mij ondernemend’. Daarnaast ontwikkelt Kamer8cht ook een compleet nieuwe huisstijl voor de gemeente.