Toverland gaat uitbreiden met nieuw themapark, maar doet geheimzinniger dan Apple

Dat is alles wat het bedrijf daar nu over te zeggen heeft. Welke attracties er komen, daarover wordt in alle talen gezwegen. “We bevestigen alleen wat zeker is. Ondertussen wordt er op de diverse fora druk gespeculeerd over de attracties”, zegt woordvoerster Cynthia Hensen van Toverland.

Daar moeten we het dus mee doen. Het lijkt verdacht veel op de Apple-aanpak. Apple is meester in het managen van de verwachtingen tot koortsachtige hoogtes, vooral door zelf zorgvuldig te zwijgen en heel tactisch snippers informatie te lekken via bevriende bloggers en websites. Cynthia Hensen moet glimlachen om de vergelijking, maar houdt haar lippen stijf op elkaar.

En dus kunnen we niet anders dan meedoen. Het zou gaan om een mega-achtbaan, een water-baan, een hotel. Zou. Dat zou passen bij de ambities om jaarlijks minimaal één miljoen bezoekers te trekken, waarvan een deel niet voor één dag komt, maar voor meerdere.

We wachten geduldig af. Toverland doet zijn naam alle eer aan.