Treinschoonmaker Danny Jalhay (Maastricht) Schoonmaker van het Jaar 2016

Volgens de jury de Golden Service Awards onderscheidt Danny zich door zijn enorme inzet en betrokkenheid. “Danny is het visitekaartje van Hago Rail Services op Maastricht CS. Al 12,5 jaar gaat deze schoonmaker voor maar één ding: een schone reis voor de treinreiziger. Hij werkt resultaatgericht, is zeer betrokken bij de klant én zijn collega’s, een echte aanpakker en altijd stipt op tijd.”

danny-jalhay

Directeur Hago Rail Services, Michel Möller, is supertrots. “Danny is de verpersoonlijking van betekenisvol werk. Bij hem staat de reiziger op 1. Altijd. Hij maakt resultaatgericht schoon, waarbij hij continu door de bril van de passagier kijkt. Wat zie ik als ik instap, op het balkon sta, de coupé inloop? Vervolgens inventariseert hij wat nodig is, voordat hij aan de slag gaat. Waarbij een schone zitplaats en schoon toilet prioriteit hebben. En door zijn uitgebreide kennis van treintypes, weet hij precies welke schoonmaakaanpak tot het beste resultaat leidt voor die specifieke trein. Een topper!”

Naast de kristallen bokaal, trakteerde Hago de winnaar op een weekendje weg en liet de NS een langgekoesterde droom uitkomen door hem een dagje conducteur cadeau te doen.

The Golden Service Awards bekronen opmerkelijke prestaties in de schoonmaaksector. De bedoeling van de awards is een bijdrage te leveren aan de kwaliteit binnen de sector. Een stimulans in het kwaliteitsbewustzijn van leveranciers en opdrachtgevers.

Hago Rail Services is verantwoordelijk voor de interne reiniging van alle treinen van NS in Nederland. Vanuit 55 locaties maken ruim 600 medewerkers dagelijks 2900 treinen schoon.