Customer Service Valley is als tweede geëindigd in de categorie HRM bij de CustomerFirst Awards. Winnaar is ABN Amro. Tijdens een feestelijke gala-avond in het Beatrix Theater in Utrecht werden gisteravond de prijzen uitgereikt.

In de Stichting Customer Service Valley werken overheid, bedrijfsleven en onderwijs samen om, onder meer met opleidingstrajecten, kennisdeling, innovatie en verdere professionalisering van het vakgebied, Zuid-Limburg als customer service regio verder te versterken. “Wij zijn trots op deze tweede plek en zien dit als een bekroning op het werk dat we doen om Zuid-Limburg als customer service regio verder te versterken,” aldus Sjors de Visser, director customer care bij VodafoneZiggo en voorzitter van Customer Service Valley.

De CustomerFirst Awards worden jaarlijks uitgereikt en zijn ingedeeld in vier verschillende categorieën: Customer Strategy, HRM, Technology en Partnership. Dit jaar waren er in totaal veertien genomineerden, waaronder namen als Samsung, ABN Amro, KPN en Bol.com.

In Maastricht en omgeving zijn zo’n dertig bedrijven actief met een klantcontactcenter. Het gaat om 6.000 arbeidsplaatsen. Arvato Benelux BV, DHL, gemeente Maastricht, Q-Park, VodafoneZiggo en de onderwijsorganisaties Arcus, Leeuwenborgh en Zuyd startten het project bijna vier jaar geleden. In december 2017 sloot DHL aan, en dit jaar zijn het Obvion, Rabobank en VGZ die een overeenkomst hebben getekend.