In 2018 zetten VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing de campagne ‘Limburg lonkt’ voort. Volgens de initiatiefnemers overtrof de campagne alle verwachtingen en genereerde een mediawaarde van ruim € 630.000,-. Tevens geven beide organisaties aan dat het succes van de campagne onder andere te danken is aan hun samenwerking met diverse (gast)bloggers en de vele publicaties in de media.

Nadat VVV Zuid-Limburg en Maastricht Marketing vorig jaar als eerste regio een blogsabbatical organiseerden, wordt ook dit jaar de intensieve samenwerking en co-creatie met influencers voortgezet. In februari kwamen diverse bloggers en instagrammers naar het Bonnefantenmuseum om te brainstormen over de toekomst van Limburg lonkt. De inspiratiesessie leverde veel nieuwe ideeën op, waarvan een aantal in 2018 in praktijk wordt gebracht. Limburg lonkt was in het eerste kwartaal al vertegenwoordigd op toonaangevende influencer-events op het gebied van travel, zoals Bloggers UTD in Brussel en #Storymakers in Amsterdam.

De vernieuwde website www.limburglonkt.nl blijft continu in ontwikkeling en dient als een inspiratieplatform waar verhalen – van influencers tot online magazines – over Zuid-Limburg en Maastricht verzameld worden. Om het bereik van de campagne te vergroten, wordt ook Instagram en Twitter ingezet.