Weekblad 1Lokaal wordt VIA Limburg

Naast een nieuwe naam, wordt de bladformule herzien en sluit uitstraling beter aan bij de andere merken van het MGL-portfolio (De Limburger, WijLimburg en Limburgvac).

In het nieuwe format wordt elk van 39 titels voorzien van de letters VIA gevolgd door de naam van de gemeente. Van VIA Maastricht tot VIA Venray en van VIA Echt-Susteren tot VIA Weert. VIA Limburg Verbindt, Informeert en Activeert lezers, gemeenten en bedrijven. De weekkrant wordt huis-aan-huis bezorgd op woensdag of donderdag in een oplage van 526.000 exemplaren. Het bereik is 718.000 personen. VIA Limburg is binnenkort ook digitaal te lezen via de site via-limburg.nl.

VIA Limburg is gericht op hyperlokaal nieuws voor en door de gemeenschap. Een voorbeeld is de nieuwe rubriek ‘Lief en leed’, waarin lokale familieberichten worden gecombineerd met artikelen over opmerkelijke mensen en gebeurtenissen. Verenigingsnieuws en gemeentepagina’s zijn ook belangrijke elementen van de redactionele formule. “Voor adverteerders is VIA Limburg hét adres voor lokale activatie, betrokkenheid en naamsbekendheid. Daarmee vormt VIA Limburg een sterk platform om bedrijfsactiviteiten bekend te maken”, laat de uitgever weten.

VIA Limburg is verder een schakel tussen een gemeente en haar inwoners. Zo kent VIA Limburg het TIP-burgerpanel dat gemeenten helpt bij het peilen van meningen. Door middel van een online enquête kunnen burgers anoniem hun mening geven over gemeentelijke kwesties. Dit zorgt voor een gemeente voor meer inzicht, begrip en draagvlak.

Woensdag 5 juli verschijnt het vernieuwde weekblad voor het eerst.