Zuiderlicht won in Gent een Gouden Award in de categorie B2C-Events voor het het concept van een Doe- en Beleefdag van Maastricht UMC+. Het bedrijf liet evenementen van onder meer Lidl en BMW achter zich.

De BEA-awards worden jaarlijks uitgereikt aan unieke evenementen in de Benelux. De interactieve Doe- en Beleefdag won de eerste prijs in de categorie B2C. De jury was lovend over het nieuwe en gedurfde concept, ontwikkeld en uitgevoerd door Zuiderlicht en Maastricht UMC+.

Ze schreef: “Het agentschapis er in geslaagd het publiek te mobiliseren om het ware gezicht van het ziekenhuis te komen ontdekken, en hen heel wat te laten bijleren aan de hand van verhalen van echte patiënten. Een gedurfd en doeltreffend werk.”

Op zaterdag 18 maart 2017 opende het Maastricht UMC+ zijn deuren voor de allereerste Doe- en Beleefdag, waarbij bezoekers het verhaal konden volgen van zes patiënten op hun weg in het universitair medisch centrum. Hoe is het
bijvoorbeeld om te leven met de ziekte van Parkinson? Kun je het voorkomen en kun je er iets aan doen? Hoe helpen we iemand met een hartritmestoornis en er zorgen we ervoor dat hij weer een actief leven kan leiden. Zo kwamen bezoekers bijvoorbeeld op de vaatkamer of een hightech operatiekamer en konden ze een van de vele laboratoria bezoeken: bijzondere plekken waar mensen normaal niet gauw kunnen binnenkijken.