ISDN stopt per 1 september 2019, kon u al in dit blogartikel lezen. Gelukkig zijn er voldoende toekomstvaste alternatieven voor uw (vaste) telefonie, zodat u ook straks optimaal bereikbaar bent. We zetten ze voor u op een rijtje.1. IP-telefonie (VoIP)Bij IP-telefonie, of VoIP, belt u over een IP-netwerk, zoals uw (bestaande) internetverbinding. Groot voordeel is dat de telefonieomgeving dan kan worden gekoppeld aan uw IT-omgeving en aan andere communicatiemiddelen. Denk aan chat, videoconferencing en desktop en file sharing.Een ander groot voordeel van IP-telefonie is dat het niet locatiegebonden is. Een gebruiker is gekoppeld aan een IP-adres. Als u thuis uw IP-toestel inplugt, kunt u ook daar bellen en gebeld worden op uw werknummer. Mits er internet voorhanden is natuurlijk. Als u overstapt op IP-telefonie, behoudt u ‘gewoon’ uw eigen telefoonnummer(s).Uw eigen telefooncentrale of de cloud?

Bij IP-telefonie heeft u in principe twee keuzes: een lokale oplossing of een cloudoplossing.

Bij een lokale, of ‘on-premise’ oplossing bevindt de IP-telefooncentrale zich bij u op locatie, net als uw oude ISDN-centrale. U kunt uw telefonie echter ook als dienst van een externe partij afnemen, uit de cloud. Uw telefooncentrale wordt dan op afstand gehost in een datacenter.

Voor sommige organisaties is on-premise een goede keuze of zelfs een must, om compliancy- en privacyredenen bijvoorbeeld. De meeste organisaties kiezen echter voor complete ontzorging en gaan de cloud in. Cloudtelefonie biedt namelijk vele extra voordelen boven op de algemene voordelen van IP-telefonie:

  • Geen investering nodig in een eigen telefooncentrale.
  • U betaalt maandelijks een vast bedrag, per gebruiker.
  • Beheer en onderhoud zijn inclusief.
  • Cloudtelefonie is schaalbaar en beweegt mee met de omvang van uw organisatie.
  • Mogelijkheid tot volledige vast-mobielintegratie.

Kreuze heeft twee unieke cloudoplossingen in huis: Kreuze Acc’nt, een kant-en-klaar oplossing en de maatwerkoplossing Kreuze Cloudtelefonie. Wij adviseren u graag welke van deze twee oplossingen het beste bij uw situatie past, of dat een on-premise oplossing u toch meer voordelen biedt.

2. Mobiele telefonie

Bent u een kleinere organisaties en heeft u weinig tot geen kantoormedewerkers? Dan kunt u dikwijls geheel overstappen op mobiele telefonie. Want vaak heeft u helemaal geen behoefte aan de extra functionaliteiten van een telefooncentrale of wilt u niet opgezadeld worden met de beheerproblematiek ervan.

Omdat u tegenwoordig met de meeste mobiele abonnementen onbeperkt kunt bellen en internetten voor een vast bedrag per maand, is ‘mobile only’ voor sommige organisaties een erg aantrekkelijk alternatief voor een vaste lijn.

Is de betrouwbaarheid die een vast nummer uitstraalt uw enige argument om te kiezen voor vaste telefonie? Dan hebben wij, binnen onze cloudoplossing Kreuze Acc’nt, een uniek gebruikersprofiel: Acc’nt Mobiel+. Daarmee bent u zelfs zónder vaste aansluiting mobiel bereikbaar op uw vaste nummer.

3. Skype for Business

Voor organisaties die serieus werk willen maken van Het Nieuwe Werken, is Skype for Business mogelijk de beste keus. Skype for Business is het platform voor unified communications van Microsoft.

Bij unified communications worden al uw communicatiemiddelen geïntegreerd: (internet)bellen, chat, e-mail, videoconferencing, het delen van beeldschermen, realtime samenwerken aan bestanden en presence-informatie. Skype for Business is beschikbaar op elk apparaat. Uw medewerkers kunnen dus werken waar en wanneer ze maar willen op een device naar keuze: smartphone, tablet of laptop. Dat verhoogt de efficiency van de manier waarop er binnen uw organisatie wordt (samen)gewerkt enorm.

Skype for Business is een compleet nieuwe manier van werken. Kreuze helpt u graag bij de invoering van deze nieuwe werkwijze in uw organisatie en kijkt daarbij nadrukkelijk door de bril van de eindgebruiker. Zo waarborgen we een succesvolle implementatie.

Hoewel ISDN pas per 1 september 2019 stopt, zijn er weinig redenen te bedenken waarom u niet nu al zou overstappen. Meer over ISDN leest u op onze speciale informatiepagina. Neem contact met ons op om samen uw mogelijkheden te verkennen.