Hoera, van 1 naar 6 medewerkers in 4 maanden

Walnut.Marketing: online marketing op basis van Big Data

Eind vorig jaar hebben we jullie voorgesteld aan een nieuw Limburgs initiatief, Walnut.Marketing. Nu, nog geen 4 maanden later, bestaat de onderneming uit zes medewerkers met de planning om uit te groeien naar 12 voor het eind van dit jaar. Daarnaast is er nog een voorbereiding gaande voor een 2e vestiging op Brightlands. Wat is het geheim achter dit succes? Oprichter, Michel van den Biggelaar, vertelt het graag.

“Veel organisaties hebben inmiddels door dat ze niet meer om online marketing heen kunnen. We spreken veel bedrijven die nadenken over bijvoorbeeld een effectievere inzet van bepaalde Social Media kanalen, zoals Facebook en Linkedin. Daarnaast krijgen we veel vragen over adverteren op zoekmachines zoals Google Adwords. We merken dat veel organisaties zoekende zijn naar een sterke strategie. De losse elementen ziet men vaak wel, maar het grotere geheel ontbreekt. Online bestaat uit veel verschillende onderdelen en het worden er alleen maar meer. Voor veel bedrijven zijn het momenteel losse eilandjes. Ons totaalconcept Data Driven Marketing bouwt bruggen en verbindt al deze eilandjes tot één logisch en krachtig online marketinglandschap, ”aldus Michel van den Biggelaar.

Geen onderbuikgevoel maar harde doelstellingen

Van den Biggelaar: “We specialiseren ons niet in een beperkt aantal kanalen, zoals Facebook, Linkedin of Google Adwords, maar we creëren het totaalplaatje. Dat betekent dat niet de focus ligt op het aantal volgers en likes, maar we harde doelstellingen, als klantengroei en omzetstijging, willen realiseren. Dat is waar het om gaat. We werken niet vanuit een onderbuikgevoel met als resultaat ‘mooi ogende campagnes’. Nee, bij ons draait het om harde doelstellingen en feiten die gericht zijn op maar één doel: conversie. De combinatie van goede, mooie campagnes met de juiste doelstellingen en resultaten zijn niet alleen onze successen maar ook die van onze opdrachtgever. Deze concrete wijze van werken spreekt klanten duidelijk aan.”

Marketing op basis van Big Data

“Mijn jarenlange ICT-achtergrond helpt bij het selecteren van krachtige tools, waarmee we onze werkzaamheden uitvoeren. We doen dit zo veel als mogelijk geautomatiseerd. Hierdoor is ons concept efficiënt, betaalbaar en naar onze overtuiging succesvoller dan de inzet van welk individueel Social Media kanaal dan ook. Het fundament van onze dienstverlening wordt gevormd door Big Data. Daarbij gaat het niet om welke gegevens je beschikt, maar om wat je ermee doet. Voor en samen met elke opdrachtgever denken we bij elke campagne na welke data we kunnen verzamelen. Deze data gebruiken we vervolgens om lopende en toekomstige campagnes nog sterker te maken. Om hierin succesvol te zijn is het segmenteren van de doelgroep de eerste stap. Als je die weet, kun je gericht communiceren naar je klanten. Mensen hebben geen zin meer in lappen tekst die ze aangereikt krijgen via boekjes, emailberichten of webpagina’s. Er is ook geen tijd meer voor. Relevante content is het enige waar we met z’n allen nog de tijd voor nemen. Het zorgt voor vertrouwen en vertrouwen zorgt voor conversie.”

Opdrachtgevers met gemeenschappelijke kenmerken

“De nodige organisaties hebben onze virtuele en fysieke voordeur al gevonden. Organisaties divers in omvang en branche. Qua werkgebied van lokaal tot heel Nederland, van Europa tot wereldwijd. Maar wel met gemeenschappelijke kenmerken: gedrevenheid, vooruitstrevendheid en open voor innovatie. Lang niet alle opdrachtgevers hebben bij de aanvang van onze samenwerking een sterke visie op online, wat wij natuurlijk wel belangrijk vinden. Maar net zoals wij, geloven ze er wel in. Hierdoor kunnen we samen tot een sterke strategie komen, die we gezamenlijk met voldoende snelheid kunnen omzetten in concrete acties en resultaten.”

Nieuwsgierig?

Floor, Myrthe, Yara, Lars, Hans of Michel zijn jou graag van dienst met een vrijblijvende presentatie. Stuur een mailtje naar hallo@walnut.marketing en we nemen direct contact op.

Walnut Marketing bv

Prins Bisschopsingel 16 | 6211 JX | Maastricht

www.walnut.marketing | hallo@walnut.marketing | 043 763 33 55