Maastricht School of Management (MSM) lanceert twee executive programma’s Big Data

Maastricht School of Management (MSM) lanceert twee executive programma’s om managers en organisaties in staat te stellen optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden van Big Data. De Big Data revolutie heeft belangrijke implicaties voor organisaties en ondernemers. Big Data maakt het voor bedrijven mogelijk om efficiënter te zijn, kosten te besparen, nieuwe business modellen te implementeren, nieuwe markten te creëren en om hun klanten beter te begrijpen. Het verzilveren van de Big Data belofte vereist echter specifieke kennis en vaardigheden.

De nieuwe executive programma’s van MSM voorzien managers en professionals in slechts 5 dagen tijd van deze kennis en vaardigheden, zodat zij zo optimaal mogelijk kunnen omgaan met de uitdagingen en mogelijkheden van Big Data.

Het programma Turn Big Data into Competitive Advantage richt zich vooral op managers, teamleiders en product managers die betere data gestuurde beslissingen willen nemen. De cursus gaat in op concepten om het bedrijf te veranderen in een data gestuurd bedrijf en geeft ze inzicht in de tools die hun stafleden zullen gebruiken. Centraal in deze cursus is een project om een prototype te definiëren van een intelligent product dat strategische waarde heeft voor het bedrijf.

De Value Creation with Big Data cursus is bedoeld voor managers en professionals. Tijdens dit programma leren zij zelf data gestuurde projecten uit te voeren zonder tussenkomst van een specialist. Deelnemers hebben de mogelijkheid om specifieke projecten uit hun praktijk waarbij zij Big Data en Data Analytics willen inzetten, voor te leggen aan de docent om zo te leren het beste eruit te halen.

Beide programma’s duren 5 dagen en vinden plaats in september 2017. Aanmelden kan tot en met 20 september. Voor meer informatie over deze programma’s en andere korte executive programma’s, check de website www.msm-executive-education.nl.