Het Maastrichtse Polygarde onderneemt met een sociaal hart en levert professionals op het gebied van verkeersregeling, veiligheid en hospitality. Om nieuwe collega’s te vinden, startte Polygarde met Data Driven Recruitment (DDR) van Walnut.Marketing. “Precies wat we nodig hadden,” aldus Polygarde manager Marc Roemen.

Polygarde-medewerkers waken over gasten en eigendommen, zorgen voor een veilige doorstroming van verkeer, verwelkomen bezoekers en helpen met het handhaven van de openbare orde. Het bedrijf is al meer dan twintig jaar actief en maakte vooral de afgelopen vijf jaar een flinke groeispurt door. Het sociaal ondernemerschap vond ideale aansluiting in sectoren als non-profit en wegenbouw, waar de professionele dienstverlening en het sociale gedachtengoed van Polygarde in goede aarde vielen.

Nieuwe weg inslaan

“Waren we voorheen actief in Zuid-Limburg, nu is dat Zuid-Nederland,” vertelt Marc. “We zijn verdriedubbeld in omzet en sterk gegroeid in aantal medewerkers, op dit moment zijn zo’n 350 mannen en vrouwen actief voor Polygarde.” Toch kent het sociale ondernemerschap ook uitdagingen. Net als de rest van Nederland zoekt Polygarde naarstig naar personeel op een héél krappe arbeidsmarkt. “Het wordt steeds lastiger om de juiste mensen te vinden. We merken heel duidelijk dat de oude, standaard manier van werven, via bijvoorbeeld vacaturesites, niet meer toereikend is. Voor ons de reden om een nieuwe weg in te slaan en online actief te worden, samen met Walnut.Marketing.”

De scepsis voorbij

Online data-specialist Walnut.Marketing ontwikkelde een nieuwe website voor Polygarde en bedacht als start een grote campagne, gericht op het online werven van nieuwe verkeersregelaars en evenementenbeveiligers. “In het begin waren we sceptisch,” geeft Marc toe. “We waren de traditionele kanalen gewend. Nu zijn we zo enthousiast dat we zelfs afscheid hebben genomen van een aantal traditionele partners. Dat budget is overgeheveld naar het online stuk. Want die campagne bleek héél succesvol, zowel in kwantitatieve als kwalitatieve zin. We zagen een enorme stijging van het aantal nieuwe aanmeldingen op onze site. Het niveau van de mensen die zich aanmelden is ook nog eens hoog. De targeting was precies goed, zodat de juiste mensen gereageerd hebben, waar we écht iets mee kunnen. Ook nu nog, na afloop. We krijgen nog steeds aanmeldingen binnen.”

Nóg breder mikken

“Recruitment is een doorlopend proces. Na de eerste succesvolle acties gaan we verder aanscherpen. De online campagne wordt herhaald, waarbij we nog iets breder gaan mikken. Zo komen weer nieuwe mensen bovendrijven, eventueel ook voor andere beroepen dan alleen verkeersregelaars en evenementenbeveiligers. Samen met Walnut.Marketing ontwikkelen we nieuwe, innovatieve campagne-ideeën. Ik moet zeggen: de content-strategen van Walnut.Marketing zijn daar sterk in. Het zijn jonge, creatieve professionals die echt goed meedenken. En hands-on en flexibel: als ik een appje stuur, wordt het meteen opgepakt.”

Nullen en eentjes

“Ja, ik ben écht enthousiast,” lacht Marc. “De resultaten durf ik best spectaculair te noemen. Deze ondersteuning op het gebied van DDR is niet goedkoop, maar de investering is snel terugverdiend. Wij willen de Coolblue van onze branche worden, dit helpt ons om die ambitie waar te maken. Dat gaat niet alleen met nullen en eentjes, het menselijke stuk blijft belangrijk, óók bij online recruitment. Maar deze data-driven aanpak geeft wel een geweldige boost.”

www.polygarde.nl

 

Recruitment op basis van big data is een krachtige analytische aanpak die werving fundamenteel heeft veranderd. Ook je kansen om de juiste mensen te vinden maximaliseren? Kijk hier voor meer informatie over Data Driven Recruitment.

Interesse in een presentatie over Data Driven Recruitment? Stuur een mailtje naar hallo@walnut.marketing