Van ‘bankman’ naar consultant & partner bij Walnut.Marketing

Eerder lieten we je al weten dat Walnut.Marketing snel groeit. Inmiddels hebben we onze lucky number seven erbij. We willen je graag kennis laten maken met onze nieuwste aanwinst: Hans Kusters. Hans (40) was 16 jaar lang accountmanager bij de Rabobank Maastricht en Westelijke Mijnstreek. Vandaag, treedt hij in dienst bij Walnut.Marketing. Ook benieuwd naar zijn verhaal? Hij vertelt je alles over zijn carrière switch in dit interview.

Wat heeft je doen besluiten, om na 16 jaar bij de Rabobank, voor iets totaal anders te kiezen?

Bij de Rabobank heb ik veel financieringstrajecten begeleid waarbij de MKB-ondernemers en starters in allerlei branches groei van hun bedrijf voor ogen hebben. Vaak gaat dit gepaard met een efficiency slag. Of het nu ging om de aanschaf van een nieuwe machine, een nieuw pand of kapitaal om de groei te financieren, elke ondernemer heeft zijn eigen strategie. Ik heb aan mezelf gemerkt dat ik veel energie kreeg van het meedenken over deze doelstellingen. Ook het samen sparren over de haalbaarheid hiervan werd erg gewaardeerd door mijn klanten. Hierdoor is de ambitie ontstaan om aan de ‘ondernemers’-kant van de tafel te zitten.

Traditionele marketing heeft mij altijd aangesproken. Data Driven Marketing gaat nog veel verder. Nu kennen veel MKB-ondernemers hun doelgroep op basis van ervaring. Deze doelgroep bevindt zich vaak in de directe omgeving. Een goede online marketingstrategie zorgt ervoor dat iemand uit een ander gebied, provincie of land net zo makkelijk jouw (online) voordeur vindt. Door de koppeling met ‘Big Data’ wordt het effect meetbaar en dat spreekt me erg aan.

Van accountmanager naar consultant/partner bij een online marketingbureau. Een hele diverse branche met andere uitdagingen. Kun je eens uitleggen hoe dit zo gelopen is?

Initiatiefnemer van Walnut.Marketing, Michel van den Biggelaar, is een ondernemer die altijd gewerkt heeft op basis van analyses en data. Ik heb hem als klant van de Rabobank Maastricht leren kennen rond 2004. Toen ik in 2011 naar Rabobank Westelijke Mijnstreek vertrok hebben we contact gehouden. Doordat juist hij mij vroeg om samen de online marketing in te gaan kwam mijn overstap in een stroomversnelling. Hij heeft de markt in beeld en weet wat online marketing in 2017 voor een organisatie mogelijk maakt. Daarnaast heb ik de kans om te gaan ondernemen samen met een ervaren ondernemer. Doen dus!

Waarom Walnut.Marketing?

Walnut.Marketing werkt met een ‘Big Data’ gedreven online marketingstrategie. Deze werkwijze is, naar mijn mening, dé manier om de doelgroep van je organisatie (nog beter) in beeld te krijgen en vervolgens met een marktgerichte benadering te groeien. Hierdoor wordt ondernemen en groeien nog leuker. Walnut.Marketing heeft alle disciplines in huis waardoor je als klant één ‘loket’ hebt, hierdoor spreken we voor onze klanten op elk platform dezelfde taal en dat geeft vertrouwen. Dat is de basis voor elke zakelijke relatie!

Hoe kun je de kennis en ervaring, die je hebt opgedaan bij de Rabobank, gebruiken voor Walnut.Marketing?

Een ‘Big Data’ gedreven online marketingstrategie bedenken, uitwerken en uitvoeren is een proces dat een bedrijf ertoe aanzet om na te denken over de eigen strategie en de manier waarop wordt gecommuniceerd met de klant. Ik vind dit een erg interessant traject waarbij mijn ervaring als accountmanager erg goed van pas komt. Ik zal wederom de schakel vormen tussen de praktijk en de creativiteit in combinatie met de techniek. De parallel zit in het meedenken over de groei van een organisatie, het verschil zit in de manier waarop. Vaak is het echter ook een combinatie. Bijvoorbeeld bij het optimaliseren van een product of het op de markt brengen van een nieuwe dienst. De truc is om interesse te wekken en je doelgroep gerichter te benaderen.

Walnut.Marketing zorgt ervoor dat een bedrijf de doelgroep bereikt en ermee communiceert. Dit doen we door data te verzamelen op basis van feiten. Ik ben ervan overtuigd dat dit essentieel is in een resultaatgerichte organisatie, zowel profit als non-profit.

Hoe ziet de toekomst er voor jou uit?

Walnut.Marketing is in 5 maanden sterk gegroeid. We hebben nu een klantgericht en deskundig team. Onze ambitie is om techniek en creativiteit te combineren en zo een veelzijdige organisatie te vormen. Het team moet de ruimte krijgen om kennis en ervaring in te zetten voor onze klanten en de mogelijkheid krijgen om zich te blijven ontwikkelen. Groeien doen we samen met onze klanten! Meer weten?

Myrthe, Yara, Floor, Chiara, Lars, Michel en ikzelf zijn jou graag van dienst met een vrijblijvende presentatie. Stuur een mailtje naar hallo@walnut.marketing en we nemen direct contact met je op.

Walnut.Marketing bv

Prins Bisschopsingel 16 | 6211 JX | Maastricht | 043 763 33 55