De digitale revolutie brengt voor organisaties heel wat uitdagingen met zich mee. Zuiderlicht wil hen op dat terrein nog beter laten anticiperen en acteren. Daarom breidt het Maastrichtse bureau zijn digital design-team verder uit met twee talenten: projectleider Tim Nijst en developer Dean Lucassen.

Tim Nijst: projectleider met focus op service design

Na zijn studie Communication & Multimedia Design richtte Tim Nijst (1985) zich hoofdzakelijk op IT. Eerst bij Canon en vervolgens bij Maastricht University. Hier leerde hij met diverse stakeholders door complexe uitdagingen heen te navigeren. Tijdens de realisatie van een nieuwe student portal ontwikkelde hij een agile mindset, die hij samen met zijn organisatorische vaardigheden gaat inzetten om digital (service) design projecten in goede banen te leiden.

Dean Lucassen: full-stack developer met frisse blik

Tijdens de studie ICT & Media Design aan Fontys legde Dean Lucassen (1992) zich vooral toe op webdevelopment. Zijn ervaring deed hij op tijdens stages bij Studio Frisselstein, Zoso en Less or More en zijn job bij Ivengi. Van Javascript tot CSS en van Angular tot CakePHP: inmiddels heeft geen programmeertaal of framework nog geheimen voor Dean. Als developer versterkt hij inmiddels alweer een maand het digital designteam.

Over Zuiderlicht, strategie en design

Sinds 1986 is Zuiderlicht gespecialiseerd in brand design, digital design en communication design. Zuiderlicht gelooft dat design organisaties helpt in het realiseren van hun ambities. Een team van 23 mensen, dat bestaat uit designers, strategen, schrijvers, programmeurs en projectleiders, zet zich daar dagelijks voor in. Dit doen ze onder andere voor Brightlands, De Limburger, Koninklijke Mosa, Koraal, LIOF, PDM, Maastricht UMC+, Synthon en Waterschap Limburg.