Dag ISDN, hallo VoIP!:

ISDN is een kleine twee decennia lang een van de meest populaire zakelijke telefonieoplossingen geweest. Zelfs toen Voice over IP-telefonie (VoIP) aan zijn gestage opmars begon, gaf ISDN zich niet gelijk gewonnen.

ISDN voorbijgestreefd 

Sterker nog, ISDN hield nog meer dan tien jaar dapper stand. Zakelijke klanten hechtten namelijk in eerste instantie meer waarde aan de betrouwbaarheid en kwaliteit van ‘good old’ ISDN dan aan de capaciteit en snelheid van nieuwkomer VoIP. Maar tijden zijn veranderd. VoIP heeft ISDN inmiddels ook ingehaald op het gebied van betrouwbaarheid en kwaliteit. Verder is VoIP een stuk veelzijdiger en bovendien voordeliger dan ISDN.

Vodafone zet de toon

Vodafone nam vorig jaar al afscheid van ISDN. KPN biedt ISDN nog ‘gewoon’ aan, maar in de wandelgangen heb ik gehoord dat ook de ‘Koninklijke’ medio 2017 ISDN uitzwaait. Nu hoeft u niet onmiddellijk te panikeren. Als u een ISDN-aansluiting hebt, kunt u die zonder problemen blijven gebruiken totdat uw provider de stekker er definitief uittrekt. De vraag is of u dat vanuit het oogpunt van uw bereikbaarheid en kosten zou moeten willen.

Wacht niet te lang met overstappen
Ongeveer één op de vijf telefoonaansluitingen in Nederland is een ISDN-aansluiting. Dat klinkt misschien niet zoveel, maar alles bij elkaar zijn dat er meer dan een miljoen. Het gros daarvan betreft zakelijke aansluitingen. Al die bedrijven doen er goed aan nú al uit te kijken naar een alternatief voor ISDN. Waarom? Zo kunt u zich in alle rust oriënteren op de mogelijkheden en hoeft u straks geen overhaaste beslissingen te nemen.

Kreuze Cloudtelefonie
Met VoIP kiest u voor een toekomstvaste oplossing voor uw telefonie. U kunt kiezen voor een eigen IP-centrale op locatie, maar steeds meer bedrijven kiezen voor telefonie uit de cloud. Uw telefooncentrale wordt dan op afstand gehost in een datacenter en u hebt geen eigen centrale meer nodig. Daarbij krijgt u wel alle functionaliteiten van een telefooncentrale (keuzemenu’s, wachtrijen, voicemail, gespreksopname et cetera) en kunt u gewoon uw bestaande nummer(s) blijven gebruiken. En misschien wel het belangrijkste van alles: uw bereikbaarheid verbetert aanzienlijk en overstappen bespaart u in vrijwel alle gevallen geld.

Waarom Kreuze?
Er zijn veel aanbieders van IP-telefonie. Vaak zijn dat relatieve nieuwkomers. Die hebben vooral verstand van IP, maar een stuk minder van telefonie. En dat blijft toch de kern. Kreuze daarentegen is van oudsher een echte telecomspecialist, met niet alleen verstand van techniek, maar vooral van de behoefte van de klant. Bovendien krijgt u bij Kreuze uw ‘eigen’ private cloud, waar de meeste andere partijen uw telefooncentrale in de publieke cloud hosten.

Ik kan mij zo voorstellen dat het bovenstaande veel vragen bij u oproept. Neem gerust contact op met ons en wij beantwoorden ze graag. Meer informatie over Kreuze Cloudtelefonie en onze andere zakelijke oplossingen vindt u op www.kreuze.nl.

Lou Dolmans, directeur Kreuze Telecom

 

 

 

Andere berichten van Kreuze: