Een spiekbriefje voor jouw campagne:

Welke campagne is jou altijd bijgebleven? Welke campagne vond jij zo goed dat het je inspireerde of heeft aangezet tot een actie? Dat soort campagnes willen wij samen met jou ook maken! Campagnes die een reactie teweeg brengen bij je klanten en ze aanzetten tot een actie, zijn de meest mooie campagnes. Om je daarmee te helpen hebben we een klein spiekbriefje gemaakt. Ga jij weer beginnen met een campagne, neem deze er dan bij!

Wat is een campagne eigenlijk?

Een campagne valt het beste te omschrijven als een promotie, opgezet met een specifiek doel, met een duidelijke begin- en einddatum. De campagne kan uit zoveel stukjes, informatie en content bestaan als jij nodig acht om dat doel te bereiken. Maar het allerbelangrijkste bij een campagne is om een duidelijk doel te definiëren.

Spiekbriefje Tip 1:
Definieer je doel

De boodschap

Je hebt je doel, what’s next? Het volgende waar je over moet nadenken is de boodschap van je campagne. Stel je gaat een nieuw product lanceren en je wilt dat mensen daarmee in aanraking komen, wat voor een boodschap kun je daarbij bedenken? Enkele voorbeelden zijn: 1. Er komt iets nieuws aan! of 2. Met dit product heb je meer waar voor je geld. Afhankelijk van het product, de insteek van je campagne en je doel kun jij je boodschap bepalen.

Spiekbrief Tip 2:
Betrek verschillende mensen uit je organisatie bij het bepalen van de boodschap. Samen komen jullie vaak tot het beste resultaat.

Creativiteit en planning

Het een bestaat niet zonder het ander. In iedere organisatie zijn er wel mensen te vinden die creatiever zijn of juist mensen die beter zijn in het plannen van zaken. Belangrijk is dat deze twee ‘kampen’ goed moeten kunnen samen werken om hier een succes van te maken.

Je hebt je creatieve mensen nodig om de campagnes uit te denken en de planners hebben we nodig om te kijken of het ook allemaal gaat lukken voor een bepaald deadline. Wij vinden het persoonlijk fijn om eerst alles een keer uit te schrijven op papier of op een groot whiteboard. Op deze manier kan iedereen heel snel zien waar de taken liggen en ontbrekende stukjes invullen.

Spiekbriefje Tip 3:
Schrijf de creatieve ideeën en planning een keer helemaal uit.

En nu dan?

Het leukste gedeelte! Teksten schrijven, afbeeldingen zoeken, video’s maken, advertenties bedenken enzovoorts. Dit is ook nog een heel proces en moet zeker niet onderschat worden. In een volgende blog zullen we jullie ook hier een spiekbriefje voor geven. Want zonder spiekbriefje geen voldoende 😉!

Andere berichten van Walnut.Marketing BV: