Instagram in 2018, hoe nu verder?:

Maar daar blijft het niet bij! De vorige keer hebben we beloofd dieper in te gaan op consistentie en content. Dat doen we dan ook in dit blog. We hebben nog veel tips voor jullie om van jullie Instagram account een succes te maken in 2018. Lees je mee?

Consistentie of betrokkenheid? 

Het nummer 1 meest gebruikte advies is waarschijnlijk: ‘Je moet consistent blijven posten’. Een goede tweede is dan al snel; ‘Plaats je bericht op de juiste tijd’. Ik denk dat we jullie snel uit deze droom kunnen helpen. Er is namelijk géén universele beste tijd om je post te plaatsen.

Wanneer je zelf kijkt naar je Instagram tijdlijn zul je ook al vaker gemerkt hebben dat je nog posts voorbij ziet komen van maximaal 3 dagen in het verleden. Absoluut geen probleem vinden wij, behalve als het iets heel actueels is en iedereen dat al 3 dagen weet. Het gaat Instagram hierbij om relevantie. Het maakt dus niet uit wanneer je iets post, Instagram zal vooral letten op jouw betrokkenheid met de content. Hetzelfde geldt voor virale content.  Met virale content bedoelen we een stuk content dat zich razendsnel als een inktvlek over het internet verspreidt.  

Content  

Nu we toch op het onderwerp content zijn gekomen kunnen we daar beter even over doorgaan. In de blog over algoritme hebben we jullie verteld dat het systeem een klein beetje biased is. Daarmee bedoelen we dat het algoritme bijvoorbeeld niet de meeste recente posts laat zien. Je krijg te zien wat het systeem relevant acht voor jou.
Dat is misschien wel een beetje vals, maar laat je daar niet door uit het veld slaan! Als je het systeem eenmaal kent dan kun je ermee spelen! Eigenlijk is het heel simpel: Je moet content maken die zo bizar goed is dat het bij mensen iets teweegbrengt. Ieder emotie is meegenomen, huilen, lachen of schrik, het maakt niets uit. Emotie = reactie!

De hamvraag van dit alles is uiteindelijk: ‘Hoe schrijf ik dan content die super tof en grappig is en iets bij mensen teweeg brengt?’ Dat is helaas een vraag die we niet met een aantal bullet points kunnen oplossen. Want als jij echt creatieve, virale content wilt maken dan kunnen we daar geen academische boekwerken op naslaan. Zie het zo, je wordt ook geen goede voetballer door er alleen over te lezen, je wordt pas een goede voetballer door het vaak te doen.

Onze gouden tip voor vandaag: er zijn geen snelle shortcuts! Als je wilt winnen en alle competitie wilt verslaan, dan moet je Instagram beter begrijpen dan al je concurrenten. Bestudeer de accounts in jouw markt die het goed doen en spendeer veel tijd op de Explore page. Werk. Studeer. Leer. Test. Analyseer. Herhaal!

Er valt nog veel meer te leren 

Dus stay tuned! De volgende keer kunnen we jullie wat meer vertellen over een aantal snelle, ‘dirty’, trucjes die we kunnen toepassen om bijvoorbeeld meer views of meer likes te krijgen. Daarnaast zullen we ook een boekje opendoen over campagnes via Instagram.

Andere berichten van Wij zijn Walnut.Marketing: